Palma Nova dag 3 (tors 21 aug)

Den här dagen åt vi frukost, sen tog vi taxi till Western Water Park, en vattenpark. Tyvärr var jag så dum att jag inte tog med kameran för att jag inte visste om man kunde låsa in den.. sen trodde jag inte att man ens skulle ha tillfälle att fota eftersom man mest badar och åker vattenruschbanor. Men det fanns safetyboxar där, och man kunde åtminstone tagit kort på omgivningen. Så det var väldigt synd.



Vi hade i alla fall jätteroligt. :) Jag och Nina vågade inte åka så mycket, men åkte i alla fall tre ruschbanor där man sitter i en sån där uppblåsbar ring. Den första var roligast, tror den hette Mega Slide. Man fick plats fyra stycken i den, så vi åkte tillsammans allihop. Den var jätterolig och åkte upp och ner längs väggarna. Var lite läskigt när man åkte baklänges också.



Nr.2 fick man bara åka två, så då åkte jag med Tobbe. Det var bara ett snabbt, brant fall och sen var det över. Bikinin åkte in i rumpan vilket inte var så skönt. Men den var lite rolig ändå. Den tredje åkte vi alla fyra igen, hette Big Hole. För i den var det helt mörkt, man såg nästan ingenting så den var lite läskig. ;D Men det som är så bra med ruschbanorna där man åker i ringar är att man inte ser ut, hur högt man är. Jag kan inte åka vanliga vattenruschbanor för då får jag höjdskräck. Har extrem höjdskräck.



Tobbe och Arjan skulle såklart vara våghalsar. De åkte Fritt Fall två gånger var. Shit vad brant den var! Och högt upp. Mycket värre än på Skara Sommarland. Nästan som att man inte behövde en ruschbana, man kunde ju nästan bara hoppa rätt ner i poolen.. haha. Jag skulle fan hellre dött än åkt den. Hade förmodligen dött om jag blev tvingad till att åka den.



Var där ca fyra timmar tror jag, från 12 till 16 ungefär. Det fanns även en pool-"flod" där det var en ström och man kunde åka runt på ringar men även bara bada och följa strömmen. Jättemysigt. :) Och den här dagen var nog varmast. Man var tvungen att svalka sig hela tiden.



Sen när vi skulle ta taxi tillbaka till Palma Nova var det kö till att få taxi. Snacka om att taxis tjänar bra där när så många turister åker, de kan ju bara ta för sig haha. Inget väntande inte. Billigt är det också. Plus att de kör mycket fortare än sega Sverige. Knappt så de skulle hinna väja undan om det dök upp någon på vägen. :P



När vi kom "hem" duschade vi och så, sen gick vi ut och åt middag. Efter middagen handlade vi lite. För min och Tobbes del blev det sexpack öl, sexpack apelsinläsk och en påse asgoda paprikachips.



Lämnade det vi handlat på hotellrummet. Sen satte sig Tobbe och Arjan på balkongen och drack & pratade medan jag och Nina gick ut och tittade i affärer i ca en timme. När vi kom tillbaka chillade vi lite på balkongen också, sen gick vi alla och spelade minigolf. Det var riktigt mysigt, 12 på natten och det var verkligen en fin omgivning man spelade i. Grönt, vatten med vattenfall, grottor, broar. Jättemysigt särskilt i mörkret.



Själva minigolfen gick dock inte så bra för mig, första gången jag spelade. Sen blev man stressad för vi spelade ju fyra stycken, jag var sist, och det var folk efter oss. Så jag spelade inte alls så bra. Men det var kul ändå.



Kvällen avslutades på McDonald's. Det blev det vanliga för mig, hamburgare och pommes bara. Tobbe och Arjan käkade några spanska hamburgare. Efter det gick vi bara tillbaka till hotellet för att sova.


Det var för mörkt för att kunna ta några fina bilder på omgivningen.

#1 - - Annie:

You lucky biatch! :P

#2 - - NIKKI:

okeej, tack fölr svaren, tycker du är jätte söt :)

#3 - - Anna:

haha minigolf 12 på natten!? låter ju roligt ;p

#4 - - Amanda:

Ah kamera och vattenställen är svårt. Jag tar aldrig med den till stranden, för där finns ingenstans o låsa in den, men man vill ju så gärna ha kort därifrån!