Another day

Ganska meningslös dag. Hade igen planerat att vakna kl.10 för att hinna få njuta i solen, men självklart blev det inte så. Somnade om och skulle gå upp vid 12, men så sa Tobbe "kom och lägg dig och mys en stund" och så somnade vi om. Vaknade igen vid 15. Då gick jag upp och käkade mackor och drack kaffe. Tobbe kom upp ca en timme senare.

Lite för sent att åka och bada då. Och det är så jävla jobbigt att ta sig till Skavlöten. 20 min med buss, bussarna går bara en gång i timmen på helger och dessutom går de ju tidigare än det står i tidtabellen. Och så är det en jobbig stig genom skogen man måste promenera från bussen till badet. Så det blev inget bad idag.

Vid 18.50 mötte vi Najam vid tåget. De hyrde en film, No Country For Old Men. Den har tydligen vunnit 4 oscar. Men jag har hört att den är skittråkig, och det brukar filmer som har med oscar att göra vara. Bara såna här djupa, pratiga, urtråkiga filmer. Den vi såg igår, Flood, som handlade om nån flodvåg i London, var också trist. Dom bara pratade och pratade, blä. Spelar ingen roll hur spännande en film kan verka när man läser på baksidan, den kan ändå visa sig vara hur tråkig som helst.

Anyway, sen gick vi och käka pizza igen. Eller jag då, de andra tog kebabtallrik. Det var gott, men man blev sjukt mätt. Sen ville Tobbe sitta kvar och dricka öl, så han drack fyra stycken och sen orkade vi inte vänta mer. Skulle till affären också. Köpte ett sexpack öl till Tobbe, sexpack cola till mig och så mjölk till kaffe.

Nu skulle de titta på filmen men så fick vi oväntat besök, mammas kompis och hennes kille och så är Najams brorsa här och de sitter alla på balkongen och röker o dricker och pratar. Usch jag tycker inte om oväntat besök, särskilt inte av folk jag inte känner. Brukar aldrig vara på humör att prata med tråkiga människor som kommer plötsligt på kvällen när man börjar känna sig sömnig.

Imorgon ska jag, Tobbe och Najam bada i alla fall. Om det goda vädret håller i sig. Synd att mamma inte kan följa med, hon jobbar.