Fat tuesday

Åh vad tråkigt det var att åka kommunalt hem igår efter att ha slutat 9. Det var kallt, mörkt och jag var tröött. Det fanns en bar precis vid tågstationen, det var en tjej som var förbannad och stod och skrek. Längtar tills jag kan köpa mina hörlurar.. :P

Samma visa imorgon igen då. Fast då måste jag ta med mig något att snaska på på kvällen. Blev sjukt sugen igår ju, satt och kollade på massa tårtbilder på google. Hoppas det är något bra på tv. Såg något program igår med familjer som hade många barn.. herregud vilken mardröm. Om jag någonsin får lust att skaffa barn, ska det vara allra högst två. T ex tio barn hade en familj.. herregud alltså. 6 kg kebab bland annat köpte de.. och massa, massa annat. Typ 100 kassar mat haha. Och ungarna bara skriker och gråter och springer runt. Hur fan orkar man? Jag skulle aldrig, aldrig i hela mitt liv skaffa så många barn. Står inte ut med en unge ens, fy fan. Men det var kul att se hur de levde, så länge man slipper det så.

Ingen lön imorgon.. bähä. Jag vill ha pengaarrr.. får vänta till torsdag.


Tacos på jobbet igår. Första och sista gången jag tar med det till jobbet. Kladdigt som fan, mycket att diska, och så luktar det över hela köket.. fy :P

Kom just hem från Vällingby. Tobbe skulle på möte på Arbetsförmedlingen, så han övertalade mig att följa med för att han skulle bjuda på McDonald's. Jag ångrade mig näästan sen, jag fick fan vänta i över en timme på honom, boring. Skulle titta i affärer, men det var sjukt tråkigt att göra det när man inte har pengar. Bokrean började idag. De hade andra Twilight-boken på svenska, inte pocket, men eftersom det var rea kostade den lika mycket som en vanlig pocket. Måste ha fan. Hoppas den inte tar slut bara. :(

Sen gick jag till Arbetsförmedlingen för att vänta på Tobbe. Hatar det jävla stället. Det är så deprimerande, och jag känner mig så mindre värd där. Bara fullt med massa utlänningar. Tycker AF är så himla värdelöst. Vad är det för nytta med att gå på massa onödiga möten hela tiden? Det ger en inte jobb. Och man måste verkligen komma varje gång också, annars ska de alltid "hota" med att skriva av en varenda gång.


Haha

Jag kan förstå att det kan vara praktiskt att vara inskriven där när man kanske är nyinflyttad till Sverige, har svårt med språket och inte riktigt vet hur man ska bära sig åt för att få ett jobb.. men vi andra kan ju bara söka själva, man får ju inte jobb fortare för att man är med i AF. Bara det att man blir tvingad att gå på massa onödiga möten, och söka varenda jobb som finns även om man inte uppfyller kraven för de jobben.

Sen gick vi till McDonald's och njööt i alla fall. =D Och nu är vi hemma igen. Ska se Fritt Vilt 2 ikväll och myysa. =D Tobbe ska iväg tidigare än jag imorgon hihi. ;P Han ska till AF igen vid 10. Jag börjar 12 så tar tunnelbanan 10.24.

Nu jobbar jag ons-fre, sen efter jobbet på fredag blir det en drink eller två. Får se om Miranda kunde hänga med också. På lördag funderar jag på att åka en snabbis till Vällingby och se om boken finns kvar, och kanske shoppa lite. Jag börjar få abstinens, har fan inte shoppat på evigheter. Fast det blir nog inte så mycket då, har ju en inplanerad shoppingdejt med Miranda på måndag, finally. Vi skulle egentligen gjort det på fredag, men jag fick ju jobb. Hoppas bara jag inte får jobb på måndag också då. Tisdag och vidare låter bättre. :P


Love <3

Såg en film häromdan, The House Bunny med Anna Faris, Kat Dennings, Rumer Willis och Matt Barr. Den var bra, rolig och mysig. ;P Men det bästa var Anna Faris, hon är min favoritskådespelerska helt klart. Så rolig. Och hon är så bra på att spela dum och efterbliven. Jag skulle vilja se henne i en seriös roll... tror inte jag har gjort det haha. Handlar om att hon blir utkastad från Playboy-huset och flyttar in i ett studentföreningshus för att ge tjejerna remakes och så så att de kan värva medlemmar så de inte måste flytta ut.


Dagens eyecandy - Justin Chambers, 38

Jag har sett honom i filmen The Wedding Planner och tv-serien Grey's Anatomy
#1 - - anna:

han är inte helt fel :)

#2 - - Anna:

jag håller med, arbetsförmedlingen hjälper inte alls mkt. Det var därför jag hoppa av.

#3 - - anna:

hoppas du har en bättre dag idag då än du hade igår! :)

#4 - - Linda:

Gott de såg ut!