Jobbar 12-21

Här står jag och jobbar. Ja, jag står upp faktiskt. Har fan suttit hela dagen så tyckte det var dags att stå upp en stund, skönt.

Har sån saltabstinens, har bara käkat socker idag. Pannkakor med sylt till lunch och kakor på kvällen. I want something salty. Men det får vänta till imorgon.

Nu är jag för första gången ensam här på jobbet. Det känns konstigt. Jag har knappt hunnit vänja mig vid att ha ett jobb ens, och nu är jag här alldeles ensam. Det är bara jag, datorn och tv:n. Lite mysigt är det väl, trots att det är ganska tråkigt att vara ensam.

Jag har läst bloggar, fast den här datorn är så seg. Sen har jag ringt Manda, mamma och Tobbe. Manda och jag pratade en stund, var kul. Brukar oftast vara hon som ringer mig. Hon och hennes kille kommer ju till Stockholm den 10-13 april. Jag är nervös, för han är ju irländare så då måste man prata engelska. ;P Haha. Vi ska gå på Skansen. =D Det var längesen. Hoppas Elin kan komma också.

Mamma och jag pratade vidare om det hon sms:ade mig om i morse. Hon fick min lönespecifikation på posten och sa att jag skulle få 3700. Jag trodde jag skulle få bara 2300 efter skatt, men så var det inte tydligen. Men det är ju bara positivt. :) Jag är skyldig Tobbe 500 kr, sen ska jag köpa hörlurar för 300 kr och åkkort för 400. Sen måste jag såklart köpa lite böcker på rean. Och ett och annat klädesplagg får det väl bli. Haha nu låter det som att jag ska slösa bort allt på en gång, men jag ska försöka att låta bli haha.

Börjar bli tröttsamt att vara en sån martyr så jag tänkte försöka vara lite positiv för en gångs skull. Idag är jag faktiskt ganska glad, trots att jag har jobbat hela dagen. Nu får vi se om jorden går under för att jag vågade erkänna officiellt här att jag har varit glad idag. Vanligtvis brukar allting gå åt helvete om jag är nöjd. :P

På fredag blir det krogen efter jobbet. Miranda kunde komma. :D Haha jag slutar 21 och åker sen dit, medan hon kommer och sen ska hon åka och jobba kl.2 på natten. Gud vad jobbigt, stackars kvinna.

Sen på lördag ska jag och Tobbe på bio. I Vällingby tänkte vi eftersom det är så nära. Och såg en perfekt film på en ganska perfekt tid. Bedtime Stories med Adam Sandler. Den såg vi trailern för när vi såg Bolt, och vi båda vill se den så det passar ju perfekt. :)

Och på måndag blir det då shoppa med Miranda om jag inte får jobb. Det var längesen vi shoppade tillsammans, de senaste gångerna vi träffades var när vi gick ut för att fira Tobbe, och när jag och Tobbe hälsade på henne på jobbet. Jag har sån shoppingabstinens. ;P Can't wait.

Här kommer 20 frågor:

Var du ett lugnt eller busigt barn?

Svar:
Lugnt såvitt jag vet :P

2. Vad föredrar du, sol -eller snösemester?

Svar: Sol helt klart. Det är kul att åka skidor, men det finns inget som går upp mot att njuta av livet i värmen :)

3. Vad tror du att du gör om 5 år?
Svar:
Det vill jag inte tänka på, sånt vet man aldrig. Jag tar det som det kommer.


4. Hur ofta läser du böcker av egen vilja?

Svar: Varje dag oftast, kanske inte så mycket just de dagarna jag jobbar hela dagen som idag.

5. Vilken kändis hade du helst blivit sedd med?
Svar:
Cam Gigandet. Råsexig.

6. Hur är du klädd just nu?

Svar: Jeans, blå tröja med svarta ränder och sneakers.

7. Hade du någon favoritsyssla som barn?
Svar:
Klippa ut bilder på kändisar ur tidningar och klistra in i ett skrivblock :P

8. Har du åkt ambulans?

Svar: Ja det har jag.

9. Vilken är din favoritalkoholdrink?
Svar:
Pina Colada ;) Haha

10. Vilket språk tycker du är det vackraste att lyssna på?

Svar: Engelska

11. Har du varit på någon musikfestival någongång?
Svar:
Rix FM festivalen om det räknas haha.

12. Har du gjort något denna månad som du är stolt över?

Svar: Hm, jobbat :)

13. Vad är det mest konstiga du har fått som present?

Svar: Jag vet inte, har inte fått så mycket konstigt.

14. Är du trevlig mot telefonförsäljare?
Svar:
Nej, jag lägger bara på ;D


15. Vilken film såg du senast på bio?

Svar: Bolt

16. Kan du nämna tre skånska ord?
Svar:
Hmm kommer inte på något.

17. När känner du dig som snyggast?

Svar: När jag ska på krogen och har klätt upp mig lite grann.

18. Har du någon extrainkomst utöver det du jobbar med/pluggar till?
Svar:
Nej.

19. Vilket practical joke/hyss som du har gjort tyckte du blev mest lyckat?

Svar: Inget jag kan komma på.

20. Vilken låt lyssnade du på senast/just nu?
Svar:
Minns inte, det var någon på mp3:n i morse.

#1 - - Anna:

3700 är ju skit bra! mer än vad jag fick ;D

#2 - - anna:

hoppas det gick bra på jobbet igår då :)