Ask and you shall receive

Haha, förra inlägget pratade jag om att jag längtar så tills vi flyttar. I morse fick jag ett sms "vi har fått lägenhet". :D Någonstans mellan en etta och en tvåa. En en och en halva, i alla fall separat sovrum så man får privacy om den andra vill vara uppe längre. Brommaplan. Inflyttning i oktober. Jag kan knappt fatta det. Har velat flytta hemifrån i flera år, ända sen före jag träffade Tobbe t.o.m. Men ännu mer sen jag träffade honom. Så det här är en dröm i uppfyllelse. Det är väl några papper som ska gås igenom men hans ekonomi har i alla fall blivit godkänd.



Så mycket att se fram emot. Mycket stora grejer. Först resa i september, som jag har längtat som en galning till ända sen vi bokade den i maj. Och så flytta i oktober. Bra tajming också. Man hinner komma hem och ta det lugnt, få en lön och packa innan man flyttar. Och så får man mindre shoppingsug framåt hösten och kylan. Det passar bra då man lär behöva en hel del skittråkiga grejer till hushållet.

Bra med något mer stort att se fram emot också, då kan jag rikta min längtan till lägenheten också och inte bara fokusera på resan. Men resan känns mer verklig just nu. Och en månad närmare.



Så nu får jag allt rycka upp mig och ta emot de här jobbhelgerna med öppna armar haha. Lite misery innan det roliga börjar. Och mer pengar vilket verkligen behövs när man flyttar. Och dags att börja söka jobb på allvar, kommer inte få såhär mycket jobbpass när sommaren är över. Kanske så jag klarar mig, men man vill ju ha råd med nöjen också. Men ska bli så underbart att flytta till eget med min älskling.

Tråkigt bara att jag inte kommer få se lägenheten innan vi flyttar in. Men Tobbe har ju godkänt den och det är ju huvudsaken. :P

Idag har jag varit ledig. =D Skönt. Mötte Miranda vid gymmet vid 12. Vi tränade på bra. Körde magen riktigt ordentligt, tills jag såg stjärnor och fick blåsor på händerna. Så ska det va ;) Frågan är bara om jag kommer kunna köra mage så hårt imorgon, lär ju ha dödens träningsvärk. Går ju knappast att stretcha magen?



Sen åkte vi hem mot Tobbe. Skulle handla lite käk på Sabis. Men så övertalade Miranda mig att dela på en pizza. Min pizza är ju trots allt bara bröd, tomatsås och skinka. Och en halv dessutom. Man blev precis lagom mätt. Jag har alltid vetat att en hel pizza är för mycket, man tvingar i sig bara för att det är så gott. Men detta var precis lagom. Miranda tyckte inte det var så tokigt utan ost heller.

Mätta och glada gick vi sen hem. Duschade, rensade min garderob lite (Miranda fick lite av mina gamla kläder, sen slängde jag lite också, det var skönt att rensa lite) och satt vid datorn en stund. Sen kom Tobbe hem. Vi köpte jordgubbar och tittade på en film.

Fired Up med bl a Nicholas D'Agosto och Danneel Harris. Högt över förväntan faktiskt. Tänkte att den bara skulle vara helt ok som såna där vanliga b-college-filmer. Men den var riktigt bra och rolig faktiskt, skrattade mycket. ;D Handlar om två killar som åker på cheerleading-camp för att ha sex med massa nya tjejer.


Nu har Miranda åkt hem, hon var tvungen att tvätta haha. Det har varit en skön ledig dag.

Imorgon jobbar jag, men bara till 12 så det känns ganska uppiggande faktiskt. Sen lär jag vara på gymmet vid 13. Gymmar någon timme, sen ska jag till Vallentuna. Hämta mina böcker och framkallade foton.
#1 - - gina:

congratulation!!!!!

#2 - - Anna:

ÅÅH! Gud va kul darlo!! Äntligen!! Då får jag komma och hälsa på ;) haha