27.11.09

Nu sitter jag på jobbet, aalldeles énsam.. haha tänker på hur någon unge uttalade det, tror det var i Pippi Långstrump, Tommy eller vem det var. :P

Min tredje fredagkväll i rad. Men hellre det än lördag. Och hellre det än att inte jobba alls. Tacksam får man vara. Men nu är det snart slut på galenskaperna.. moahahaha. =D Nästa vecka jobbar jag mån-fre, Lotta ska ju till Teneriffa på söndag, den lyxapan. Jag vill också resa nu. Vill till Egypten. Jag är trött på Spanien och Grekland just nu. Men det är en framtida planer då. Vore skönt att resa på vintern också i och för sig.. om man hade råd.

Kollar runt på lite externa hårddiskar. Skulle verkligen behöva en. Det känns som jag får tecken om att det är dags. I förrgår hittade jag inte mina dataskivor från det här året, där jag har sparat alla bilder/videos/låtar de senaste månaderna. Och idag läste jag på Karin Olofssons blogg att hennes hårddisk kraschat. Man blir ju lite orolig. Jag har bara sparat på dataskivor men det är så omständigt att hålla på med det jämt och samla på sig massa skivor. Dessutom blir skivorna dåliga. Min första cd har gått sönder, går inte att kopiera över filerna till datorn så då har jag alltså förlorat dem, det var en del gamla roliga videor som jag inte har kvar i min dator.

Grejen är att jag inte vet exakt hur en extern hårddisk fungerar.. jag tänkte mig typ att ha alla mina filer i datorn och även i den externa hårddisken. Så om en av hårddiskarna kraschar, så har jag ju alla filer i en annan också, så att jag inte förlorar allt. Det låter ju smart. Har kollat på lite priser också. Inget jag direkt skulle vilja lägga pengar på just nu, men känns som jag inte har något val.. mina bilder och videor är otroligt viktiga. Har nästan 10 000 st i min dator, jag skulle nog avlida om jag förlorade allt. Vill rådfråga Tobbe om den tekniska biten, han kan säkert sånt, men han kommer nog bara tjata om att jag måste spara pengar. :P Men att ha mina bilder skyddade är mycket viktigt.

Igår såg jag filmen My Sister's Keeper med Cameron Diaz, Alec Baldwin, Abigail Breslin och Thomas Dekker. Helt sjukt sorglig film alltså. Det finns sorgliga filmer, men där brukar det mest vara i någon slutscen som man gråter. Men här sitter man alltså i två timmar och det finns aldrig tillfälle för tårarna att sluta rinna. En bra film att se ensam, när man är lite nere. Och det känns befriande efteråt.


Sen funderade jag på det här med vampyrhysterin. Det har blivit ganska löjligt. Visst, jag älskar Twilight-sagan, men det är typ det enda vampyr-relaterade som jag gillar. Och det är ändå inte till störst del därför jag älskar filmerna/böckerna, utan det är kärleken jag uppskattar mest.


I Twilight såg han ganska bra ut, mer normal och som den riktiga Robert.


I New Moon däremot.. spöke? Not so yummy.

Det jag mest tycker är så himla löjligt är hur alla tjejer (många i alla fall) plötsligt är så himla förälskade i vampyrer, och alla säger att de så himla gärna skulle vilja ha en vampyr till pojkvän. Edward förstås. Det tror jag inte de skulle vilja särskilt länge om de fick önskan uppfylld. Jag menar, vem vill egentligen ha en utmärglad, likblek kille som dricker blod, är iskall, dödar djur (om inte människor), man inte kan ha sex med (för då riskerar man att bli sliten i stycken), man aldrig kan vara ute i solen med (för då avslöjar han sin identitet), aldrig äter eller sover och som dessutom skulle kunna tappa kontrollen när som helst och döda en? Allt det där låter bara creepy och äckligt i mina öron. Det är bara kärleksdelen av Edward som är något man vill ha, att han älskar Bella så mycket och är villig att göra allt för att skydda henne.

Nej, då tar jag hellre en varulv haha.. en Twilight-sorts-varulv i alla fall. Som kan förvandlas till en stor gosig varg och har så hög kroppstemperatur att man kan värma sig när man vill. ;) Haha.


100% YUM!

Så, åter till vardagen. Idag har jag jobbat sen tolv. Hann med ett tidigare pendeltåg så jag svängde förbi H&M på centrum härnere, och köpte världens mysigaste tröja. =D Den har typ mjukt foder inuti, hm om man kan säga så, så den är jättevarm och gosig. Kände att jag behövde köpa mig någonting i alla fall för att orka med dagen.

Det var drama på tåget haha. Igen kom det kontrollanter, och en åkte fast (andra gången jag ser det). Snacka om att man inte vågar fuska nu... det var en man och en kvinna, kvinnan var tydligen på besök och hade inget SL-kort. Jag såg minsann hur de försökte fuska, så fort kontrollanterna visade sig så tog hon fram mobilen och försökte skicka iväg en sms-biljett. Det blev en massa tjafs för de vägrade acceptera att de åkt fast. Rätt åt dom tycker jag, varför ska folk få åka gratis när andra betalar?

Vid 20 blir det till att se Idol. Det är farligt nu, när det bara är fyra deltagare kvar brukar jag bli sådär irriterad eftersom det inte brukar bli som jag vill. Nästan varje år brukar det finnas någon jag stör mig på. 2004 var det Daniel, som vann. 2005 var det ingen som jag kan minnas. 2006 var det Markus, som vann. Bra det går för min del. :P 2007 var det Andreas som kom 3a, men mot slutet var han inte så tokig faktiskt. Förra året var det värsta, Johan Palm, bläääää. Tur att han bara kom 4a i alla fall.

Nu börjar jag irritera mig på Calle. Förra veckan höll alla på och hylla honom och sa att han var så himla bra, men det tyckte jag inte alls. Mariette och Tove gjorde väl en av sina låtar ok, men killarna var inte bra. Det var inte känslosamt för fem öre. Jag slår nästan vad om att Calle hamnar i final nu bara för att jag börjar irritera mig på honom. Men heja Erik och Tove.

Imorgon ska jag i alla fall shoppa lite med Ladan. :) Jag har enorm shoppingabstinens kan jag säga. Fast behöver ju köpa den där externa hårddisken också.. men lite shopping ska det allt bli. =D Får se om Lina skulle komma senare också, i alla fall för att fika lite. Hon skulle ringa mig när hon slutat jobba idag.

För övrigt så blir jag ensam hemma i helgen. Kommer sakna Tobbe förstås, men liite skönt är det att vara ensam också, dock inte ofta. Om jag får välja har jag alltid Tobbe hos mig. ;) Ska ha en riktig myskväll imorgon när jag shoppat. Jag ska unna mig rejält, ska nog köpa pizza och sen ska det bli antingen kladdkaka eller Ben & Jerry's glass, har inte riktigt bestämt mig än. Och så lär det bli massa Förhäxad avsnitt, kollar igenom alla mina dvd-boxar igen, älskar den serien alltså. 100% mys.

På söndag lär jag inte gå utanför dörren, det blir en riktig vilodag. Måste vila upp mig rejält inför att jobba mån-fre. Så som jag har varit ledig lär jag bli helt slut av att jobba så mycket. ;P

#1 - - Viktoria:

Svar:Tack det värmde att höra :)

#2 - - Amanda:

Shane betalade 500 för sin hårddisk. De är jätte enkla, de är som ett usb minne. Man sätter i den och så öppnas den automatiskt eller så öppnar man sj. Och Kopierar från datorn och klistrar in i hårddisken :)

#3 - - Anna:

tänk så går den externa håddisk också sönder då ;O vad gör man då? Jag har iaf mina bilder på cd skivor, orkar inte köpa extra.

#4 - - Tobias:

Ja eller ännu bättre om Tove åkt ut :D

#5 - - Maria - livet i Milano ☆:

själv är jag inget fan av jacob's utseende :p

tycker edward var tio ggr sexigare i de flesta scenerna hihi

#6 - - Viktoria:

Svar: Åh jag med :D