Awesome day

Om ändå alla lördagar kunde vara som denna. ;) Haha. Kanske i framtiden. :D Har haft riktigt kul i alla fall.

Var seeg i "morse".. hmm. Ställde alarmet på 11 så att jag skulle kunna duscha och sen hinna låta håret självtorka, för jag har ingen hårtork. Men jag kom inte upp. Sen vid 11.30 ringde Tobbe vilket var riktigt bra, då vaknade jag till lite. Och mysigt att prata med honom precis när man vaknat. =) Låg kvar i sängen en stund till och sen gick jag upp.


Ladan på H&M

Satt vid datorn en stund, diskade och städade lite. Tiden bara rann iväg tills jag var tvungen att göra mig i ordning.

Mötte Ladan i stan vid 14. Det blev riktigt bra shopping för min del. ;D Inte så mycket för Ladans del.. jag förstår henne, det är inte så lätt att shoppa när det är sjuukt mycket folk på stan. Löningsvecka. Det var packat med folk, usch. Men jag är en shopaholic och när jag väl börjat shoppa kan jag fan inte sluta haha. :P Det är så kul.



Vi kollade runt i flera timmar och jag hittade massor. Köpte även en extern hårddisk, underbart. Var nog inte så bra kap om man jämför med Internet-priserna, men what the heck. Jag har bråttom och orkar inte beställa för min post kommer inte hit än, orkar inte med att åka till Vallentuna för det.

På tal om post, beställde adressändring i förrgår och det stod att ens namn måste vara på dörren. Det gick inte att fixa i förrgår eftersom vi inte hade någon tejp hemma, så jag köpte det idag. Men fick redan lapp igår om att de försökte dela ut post men inte hittat mitt namn. Så måste ringa på måndag och förstås sätta upp namnet. Kommer känna mig ännu mer hemma här då, mys. Jag och älskling <3



Åter till dagen. Vi var inne och tittade i massor av affärer; H&M, Vero Moda, Topshop, Gina Tricot, MQ, Cubus.. jag hittade plagg jag ville ha i varenda affär. Handlade dock inte på Gina. Hittade en klänning där jag gillade och tror jag sett på en blogg, men orkade inte prova. Vilket nog var lika bra, får räcka med shopping nu på ett tag tyvärr. :P Jag får leva på det här ett tag.


Lina och jag

Sen vid 17-tiden skulle Lina joina oss. Vi skulle gå och möta henne vid Åhléns men vi blev (eller i alla fall jag som inte ätit något innan) så himla hungriga på väg dit att vi var tvungna att gå in på Burger King. Köpte en pommes, jag hade planerat att äta pizza på kvällen så ville inte svulla alltför mycket.. Ladan köpte också en. Sen kom Lina som också var hungrig så hon köpte sig lite mat också, och bjöd mig och Ladan på varsin king wing, grymt goda de där. ;D


Brownie. Alldeles för söt för min del, klarar nästan inte ens av en tugga :P

Efter maten gick vi till ett fik som låg inne i Hötorgshallen tror jag. Det var ett bra, mysigt fik. Man kunde sitta i soffor, skönt. Jag tog blåbärspaj med vaniljsås och en cappuccino, Lina tog brownie med grädde och en latte och Ladan tog bara brownie.

Vi satt där i ca två timmar och pratade mest om killar. Får höra om det vilda singellivet dessa två tjejer lever haha. Det var kul att lyssna på deras galna historier, men jag är inte avundsjuk. Det finns stunder då man blir lite frestad, men sällan. Jag skulle aldrig vilja byta det jag har mot singelliv. Älskar Tobbe otroligt mycket.


Min blåbärspaj. Svårt att fota men god var den :)

Sen var Ladan tvungen att åka hemåt, hon kanske skulle ut ikväll. Jag och Lina var sugna på en drink så vi drog till ett ställe vid Sergels Torg och tog en varsin Mojito. Jag kände för något fräscht. Hon hade aldrig provat en sån, så hon var lite skeptisk när jag sa att det var mynta haha.

Där satt vi ett tag och pratade gamla tider. Så kul att minnas gamla barndomsminnen, som när vi knackade dörr och sjöng för folk för att få pengar hahaha. :P



Jag kom hem lite efter 21. Det blev senare än jag förväntat mig, så pizzerian hade stängt. Ingen pizza för min del. =( Riktigt synd, jag var verkligen sugen på det. Men det får bli en annan gång. Var för trött för att laga mat (ovanligt haha) så jag gjorde bara mackor.

Ville ha riktig myskväll ju men jag är redan astrött haha. Men imorgon kommer Tobbe hem, har haft kul men saknar honom sjukt mycket. ;D Men han har ringt flera gånger och vi sms:ar alltid godnatt. Och imorgon blir det mys, vi ska nog se Flickan som lekte med elden.


Jag och Ladan på fik


Mojito, yum :)


Dagens shopping.

Extern hårddisk, Onoff

Kofta, Vero Moda

Väska, H&M (Funny story actually! Den här råkade jag sno. Haha så kul. Hittade den och tänkte "precis vad jag behöver när jag går ut och festar", hängde den på armen och gick sen för att titta vidare på kläder. Hittade inget av intresse så jag letade rätt på Ladan och sen gick vi därifrån. Hade helt glömt bort väskan. Märkte inte att den fortfarande hängde på armen förrän långt senare. Fan vad Ladan skrattade :P Men det var väl bra haha.. gratis är gott ;)

Tröja, MQ

Kofta, H&M

Kofta, H&M

Tre st trosor för priset av två, Cubus (Världens bekvämaste btw, och även fina. En ovanlig kombination när det kommer till trosor :)

Myysig hoodie, H&M (köpte igår före jobbet)


Videoupdate haha :P

#1 - - Natalie:

vilken gullig liten blogg du har :)

take care, puss <3

#2 - - Anna:

vilken mysig dag, och vilka porriga sting ;) haha

#3 - - Anonym:

såå mycket gott:) vad tyckte du då? jag älskade den filmen! den här med..

#4 - - tiffany:

jo jag såg på dina bilder från utgången kände ingen jocke , vad konstigt jag som brukar känna igen folk. måste säga när jag såg dansen med lina började jag gråta av skratt o andra videon när ni sitter i tunnelbanan. börjar gråta mina tårar rann AV SKRATT dåra! tusen tack för dagen jag hade väldigt kul! önskade att jag kunde hänga med efter fiket. mums med drinkar, visst kan skicka bidlerna jag vill ha på msn ska jag göra det i paint mall?

#5 - - Maria - livet i Milano ☆:

vad roligt med shopping =)