Hur gräver man sig upp?

Jag är fast i höstträsket. Det är som kvicksand och jag kommer inte upp. Tror inte jag kommer komma upp förrän efter nyår, som alltid är en fräsch nystart. Vädret är skit och jag är fattig vilket resulterar i att jag har lust att göra absolut nada. Och det är en väldigt ond cirkel. Ju mer jag sitter hemma desto svårare är det att ta sig ut. Det är ett under att jag orkat ta mig ända till gymmet. :P

Och det känns som rena rama projektet att umgås med vänner nu när man inte är ett barn längre. När man var liten var man ju omringad av vänner från morgon till kväll. Hela dagarna i skolan och hela kvällarna efter skolan. Nu måste man hålla på och planera saker i förväg - ingen bor i närheten, alla har antingen fullt schema med andra planer och alla jobbar när man själv är ledig och tvärtom.

Det verkar aldrig passa, det är så svårt att boka nåt att jag inte ens orkar försöka nu för tiden. Ville gå ut och fira min 20-årsdag men det lär inte hända. Det är typ omöjligt att det ska passa alla jag vill ha där, och ändå är det inte särskilt många. Jag förstår Ladan när hon skulle ha sin födelsedagsfest, att hålla på och jaga alla och se om de kunde komma och hålla på & ingen hörde av sig. Ska det vara så i vuxenlivet?

Igår ändrade jag lite design på bloggen. Bakgrundsfärg, header och typsnitt. Har inte ändrat typsnitt på länge, kommer nog byta tillbaka till Verdana snart igen, men ville ha lite variation.

Idag stressade jag i köket. Tobbe lurar alltid mig så jag får laga all mat själv. Han säger att jag ska börja med maten medan han är på väg, och sen blir han sen så jag får sköta allt själv. Idag skulle jag göra kycklingfilé, wokmix, bulgur och brysselkål. Typ hundra grejer att hålla koll på samtidigt. Jag är inte gjord för att vara kock. Gjorde typ 100 kilo för mycket bulgur och kycklingen tog typ 40 min att göra klart. Det är inte så svårt att räkna ut att jag inte gillar att laga mat. Då städar och tvättar jag hellre. Eller kanske inte tvättar förresten... hahaha.

I lördags drunknade jag i tvätt, i förrgår i löv och idag i bulgur. :P

Jag vill ha en drink. Jag har nog aldrig känt mig direkt sugen på alkohol i hela mitt liv förrän nu plötsligt. Jag kanske håller på att bli alkis? :P

Jag längtar till sommaren.

#1 - - Anna:

gud va irriterande liten text du har nu ;D

#2 - - Din kollega Lotta:

Du får inte drunkna i alkohol bara! Inte bra, inte bra!!! Ses imorrn i växeln...