Bloggpaus? Try me

Haha, varje gång jag skriver att jag ska ta bloggpaus (ok det är inte ofta men) så känner jag direkt att jag vill tillbaka till bloggen. Men det har ju blivit en liten paus, men när jag skrev det officiellt så funkade det inte längre.

Mår mycket bättre nu måste jag säga. Det känns som jag kan andas igen och har inte lika ont i magen längre. Det var rätt beslut att åka tillbaka hit igen, nu när jag är med Tobbe igen känns allting hundra gånger bättre. Och det är galet hur mycket bättre man mår när det verkligen känns som att alla bryr sig. =) Man inser verkligen hur mycket vänner betyder i såna här lägen. Det är så skönt att bara prata, det är verkligen underskattat. Man behöver typ inte göra något mer än så.


Fika idag. Det är rena rånet att fika alltså. Kostar fan mer än en middag :O Och orkade bara halva äppelkakan. Men älskar smoothie <3

Så skönt att vara hemma hos mamma och Najam lite, riktigt mys. Vi hade One Tree Hill-maraton inatt haha. Jag somnade inte förrän 6 på morgonen. Den serien är helt jävla fantastisk. Scenen där Nathan kraschar med racebilen i väggen p.g.a Haley's svek måste vara det mest hjärtslitande i TV's historia, helt otroligt.

Igår var jag på dejt med Tobbe. Haha såå mysigt, vi har typ aldrig dejtat. Förutom när vi firat 1 och 2 år. Hoppas 3-årsdagen blir ännu bättre... jag håller tummarna. Det var i alla fall riktigt mysigt. Först växlade vi in våra euro från resan och hämtade reserverade biobiljetter. Sen åt vi middag på Kungshallen. Tandoorikycklingen är sjukt mättande, orkade bara en tredjedel av måltiden. Men gott var det.

Efter det gick vi till Åhléns och köpte en födelsedagspresent till Tobbes pappa som fyllde 52 år igår. När vi gjort det tittade vi lite i affärer, men inte särskilt länge eftersom Tobbe är helt omöjlig när det kommer till shopping. =P Det måste alltid hända nåt.. han är så rastlös. Men jag köpte en vinterjacka i alla fall. :D På H&M. Ungefär samma färg som förra årets.. men jag måste alltid köpa en ny varje år för jag tröttnar alltid, man har ju för tusan den där jackan på sig oavbrutet i ett halvår, klart man tröttnar.

När vi var klara med det gick vi och satte oss på fiket med den goda hallonsmoothien. Där satt vi ett tag och bara pratade och hade det trevligt. Det är verkligen underskattat med tanke på att vi inte har så mycket tid till att bara prata annars. Det är guld värt. <3

Sen var det dags för bio. The Ugly Truth med Katherine Heigl och Gerard Butler. Jag övertalade Tobbe till en tjejfilm för en gångs skull, Patrik retade honom för det. Men, han tyckte faktiskt den var asbra! Det var lite svinig-mans-humor i kakan också, och han tycker dessutom Gerard Butler är grym så. Den var riktigt rolig. Precis vad man behövde mitt i all ångest.


Sen skildes vi åt och åkte varsin hem till sitt. Än så länge. I helgen är det dags för flytt. Äntligen! =D Som jag har längtat efter det här. Ska bli spännande.

Idag har jag bara varit hemma och sen mötte jag Miranda i stan och vi pratade och fikade en stund. Det var riktigt trevligt. Härligt att kunna prata ut. Har mest pratat i telefon med folk och chattat, det kändes bra att få ur sig lite olycka personligen. Diskutera kärleksliv och så vidare, få goda råd.

De flesta som läser bloggen vet vad det här handlar om, och jag tänker inte skriva det här.


Miranda idag. Lovely friend

Imorgon ska jag träffa Emelie och hennes kompis. Och på måndag ska jag kanske träffa en jättegammal kompis (hon är inte gammal men) om hon har tid, hon flyttar tillbaka till Stockholm på lördag. Vi var typ bästa kompisar i låg-mellanstadiet, ska bli spännande att träffa henne igen. Kände knappt igen henne när jag hittade henne på Facebook haha, vi har inte setts sen vi var 12.

Har beställt lite prylar också :)

8 böcker, 7 av dom av Denise Rudberg haha. Gillade hennes första bok så mycket att jag var tvungen att rensa CDON på resten av hennes böcker också.


Gossip Girl säsong 2, också en av de bästa serierna =) Så nu kan jag se klart det med Tobbe, han har inte sett alla.
#1 - - Anna:

va bra att du mår bättre! allt ordnar sig alltid ;)