Onsdag

Onsdag. Snart har halva den här veckan gått. Lika bra att tiden går. Jag hatar februari. Enda februari jag gillat var februari 2007, då jag och Tobbe blev tillsammans. Men annars har februari alltid varit en skitmånad. Mars är mycket bättre. :D

Seg idag med. Men blir bio ikväll. Tunnelbanorna har börjat gå igen, woho. Hoppas det inte blir strul igen. Tur jag hade som inte jobbade just de dagarna.

Vi såg en till film igår kväll, grymt spännande och bra. Rekommenderar den verkligen. A Perfect Getaway med Milla Jovovich, Steve Zahn och lite snyggingar. Handlar om ett par som är på smekmånad på Hawaii. Sen får de veta att det finns ett par som är mördare på samma ö de befinner sig. De träffar på två par, och misstänker att ett av dem är mördarna. Men vilka är det, och när de får reda på sanningen kanske det redan är för sent. Mycket spännande o bra. =)


Timothy Olyphant, en snygging från filmen, är tydligen 42 år. Shit, jag skulle snarare gissat på ca 28. På andra bilder ser han väl lite äldre ut, men i filmen såg han mycket yngre ut. Hoppas jag också får sån tur när jag blir gammal. :P


Tobbe försökte släpa upp mig redan vid 9.30, usch. :P Jag övertalade honom att ligga kvar till 10. Sen tyckte han det var så mysigt så vi skulle ligga kvar en halvtimme till. Slutade med att vi inte kom upp förrän vid 12.. hahaha. Men vad är det för mening med att gå upp tidigt när man ändå inte har något vettigt att göra?

Sen blev det ägg till frukost igen. Efter det har jag diskat och plockat undan lite, sen duschat. Tobbe tog dammsugning och städa toaletten. Nu tar vi det lugnt ett tag, ska dra ca tio i fem mot bion. Filmen börjar kl.18, men har reserverat så måste hämta senast 17.30. Tunnelbanorna går igen men bara var tionde minut och kan säkert förekomma förseningar så det är bäst att vara ute i lite god tid i alla fall. Tar 7 min att gå till tunnelbanan, ca 8 att åka till Vällingby där vi ska på bio, och så vet man inte när tunnelbanan kommer heller. Vi ska se Shutter Island, spännande. =) Hoppas det inte blir för läskigt, då blir jag tvungen att blunda. :P

Eftersom tunnelbanorna är igång igen så blir det gymmet imorgon. :D Äntligen. Känner mig lite risig nu, har väl en halv förkylning eller så, men jag ska nog orka ändå. Sen blir det förmodligen på fredag också.

I helgen ska Tobbe på dop i Linköping. På fredag ska jag till mamma, har inte träffat henne på ett tag nu hmm. Är nog nästan en månad sen senast. Saknar henne faktiskt. Men tar med datorn ändå förstås. ;) Och på lördag ska jag och Miranda ha slumber party, mys haha. Får se om det blir i Vallentuna eller här hemma i Bromma. Måste fundera på vad man kan se för filmer.. är ju sån total filmbrist just nu.

#1 - - Banana:

du får berätta sen om filmen var sevärd ;D