Saturday morning

Lördag morgon and I'm at work. :) Igår kom jag hem vid 18. Jansson kom över vid 19.30, han hade rom med sig så jag tog en rom med cola before bed. Tänkte att jag kanske somnar lite lättare då. ;) Släckte lampan vid 22. Tog ändå en stund att somna, fick lyssna på musik först.

Vaknade vid 4, kollade SL's hemsida men det var inga förseningar. Precis då kom Tobbe och Jansson hem. Så det har inte känts alls lika ensamt idag som det brukar göra när man ska jobba det här passet, för jag fick sällskap på morgonen. :P Tobbe var ganska full, han är så söt och rolig. ;D De skulle ha "efterfest" med en actionfilm i vardagsrummet, de tog varsin shot, Tobbe rös till, lutade sig tillbaka och somnade typ hahaha. Hoppas han är vid liv när jag kommer hem.

Packade ner datorn och grejor, sen gick jag mot tunnelbanan. Har tagit på mig leggings under jeansen, halsduk och vantar. Men ändå sjuukt kallt alltså, måste vara typ -17 ute. Känns fan som man får köldskador snart. Under vinterhalvåret önskar jag att jag bodde i en stor byggnad som innehöll min lägenhet, affärer, gymmet och jobbet så man slapp gå utomhus. Gud vad underbart. ;P Fast skulle hellre vara att föredra om det bara inte var så kallt förstås. Hmm. Det går fan inte att bo i Sverige längre när det är så jääävla kallt. Jag HATAR det här.

Pendeltåget var försenat ändå, en kvart. Jag blev inte försenad för skulle ändå kommit fram så tidigt, men det är inte så kul att stå och frysa arslet av sig i nästan en halvtimme. Tur att man kunde stå inne i ett "trapphus" i alla fall, på perrongen. Och sms:ade med Anna som också stod och frös därnere i Skåne o väntade på sin buss som skulle ta henne till sitt jobb. I'm not alone. :)

Varmt o skönt på tåget. Läste min bok och åt frukostmacka. Längtar tills den här boken är slut, den är okej men inte alls lika bra som de flesta böcker jag läser. Och så liten text så man tappar intresset ännu mer.

Den värsta kylan kom när jag stod och väntade på bussen i fem minuter. Egentligen brukar jag gå av i centrum och gå därifrån när jag jobbar det här passet, för annars måste jag vänta på bussen i 20 min. Men eftersom tåget var försenat en kvart tänkte jag att jag kan vänta 5 min, så slipper jag gå i kylan sen. Var rädd där ett tag att bussen inte skulle komma, man vet aldrig i den här kylan. Det hade varit katastroof. Är skitlångt att gå från Östertälje och vet inte ens när nästa tåg skulle komma. Men bussen kom. =)

Det värsta med det här är inte att jobba ensam i 7 timmar, utan det är att ta sig hit i den här fördjävulska kylan. Och så tröttheten. Men en fördel med att vakna så okristligt tidigt att man knappt hinner få någon sömn, är att det blir en så pass lätt sömn att det är hur lätt som helst att vakna. Stressen med att veta att jag snart ska upp igen gör att jag aldrig hamnar i djupsömn. Om man bara kunde hålla sig pigg hela dagen o kvällen också så skulle det inte vara några problem alls. :P

Nu ska jag fortsätta titta vidare på dvd.. :) Har sett ett avsnitt hittills, när man tittar går tiden mycket fortare. Var helt klart värt att ta med datorn. ;D Den var inte så tung som jag trott faktiskt. Det enda negativa med att ta med den vore om man blev rånad. Fy hemska tanke. Ingen får ta my preciousss.

Vid 14 slutar jag, då åker jag raka vägen hem. =D Får se om Tobbe orkar komma o möta mig. Ska i alla fall hyra film o köpa god mat. Blir bakismat för Tobbes del om han inte äter det innan jag kommer. För mig blir det nog kroketter igen. Men har bestämt mig nu att jag måste lugna ner mig lite med det, har blivit helt beroende ju. :P Det är ju inte det nyttigaste man kan äta precis. På helgen får det var ok f.r.o.m nu (säger inte det bara för att det är helg nu), men inte annars. Får köpa mer bulgur, det är inte så tokigt det heller.

Dagens :) Tragisk men kul =P
#1 - - Banana:

fyfan för denna kylan! och ännu kallare ska det blir imorgon och mer SNÖ! jag hatar snö nu!!

#2 - - Anonym:

haha eller hur sjuuukt kallt här nu ju