Until forever comes you'll find us chasing the sun

Ännu en helg som lider mot sitt slut.

I fredags åkte jag bara hem efter jobbet, skönt att ha en hemmakväll. Åt nudlar till middag för mig själv och kollade på film, sen när Micke kom hem kollade vi på Vänner-avsnitt och somnade tidigt, var så himla trött som alltid på fredagar. :P



Igår vaknade jag vid 11, åt en snabb lätt frukost (stekt ägg) och begav mig sen till gymmet. Var skitjobbigt att springa den här gången också, men lyckades iaf med en halvtimme som är standard. Sen blev det ett riktigt bra styrketräningspass för magen. :)

Väl hemma igen duschade jag, tvättade och diskade. Satte igång tvätt och diskmaskinen dvs. Blev lite bråttom, hann inte städa så mycket. Sen gjorde jag mig i ordning och åkte in till stan. Mötte Emma på centralen och Anna på Åhléns, sen tog vi tunnelbanan till Östermalm. Där mötte vi andra Anna L, men inte innan vi gått upp vid fel uppgång och tagit värsta omvägen haha.



De andra satt redan inne på Fridays; Miranda, Tessan, Antonia och Andreas. Lite efter oss kom Tomas, Aijan och Camilla. Vi var för många för ett bord så var tvungna att dela upp oss på två, det var synd. Tråkigt att inte få sitta med alla.

Vi beställde mat och drinkar. Jag tog en caesarsallad, precis som Anna, Anna och Emma. Men min var utan ost och dressing. Och goooda drinkar. En ultimate electric lemonade som hade blue caracao (älskar det!), och sen en Cosmo som smakade mest j-vligt starkt. :P Och så drack vi min 47% gin och Schweppes på toan emellanåt haha.


Miranda fick en födelsedagsdrink och personalen sjöng för henne :)

Hade bara borden i två timmar, sen drog vi vidare, alla utom Tomas och Aijan. Vi drog till Dovas för att förkröka. Blev några drinkar där och även en tequilashot, usch vad äcklig den är! Att man utsätter sig för sånt. Men citronen och saltet var gott. ;) Där var vi ett tag också och till sist drog vi till Amba, var längesen nu. Det var kul! Bra musik och stämning.

Men vi drog därifrån redan vid 1, hade börjat så tidigt och hade så sjukt ont i fötterna. Det är ett återkommande problem... borde dansa i Converse men det känns så osexigt. Och man är så kort. Men då orkar man säkert dansa hela natten. Måste vara fullare för att orka dansa med fotvärken. Det blev en dyr kväll, man ska inte förfesta ute. En av de dyraste kvällarna någonsin, gick loss på åtminstone 700 kr. Inte bra nu när jag måste spara... men har betalt alla mina utgifter iaf.


Anna njuuuuter av sin drink

Kul var det! Sen mötte vi Robban när vi drog, han skulle dra vidare och festa i Gamla Stan. Men vi orkade inte, alla drog hem. Anna sov över hos mig, vi tog sista tåget hem vid 1:50. Så himla skönt att hinna ta tåget. Micke hade bäddat så fint åt henne i soffan, han är så gullig.

Micke är på jobbet, jag o Anna har käkat frukost och kollat på The Dictator. Helknäpp film alltså.. var bättre än jag trodde, gillade den bättre än Bruno. Men inget jag kommer se igen direkt.
#1 - - Banana:

Det var goda drinkar men never again att jag slösar nästan 1000 kr på det igen :P