Sorry for partyrocking

Har varit en grym helg! :>

I fredags jobbade jag, sen åkte jag direkt hem till Micke. Mina bloggböcker hade kommit. :D Har beställt hem de senaste månaderna av min blogg till bokform. Det är så coolt. Synd att det är så dyrt bara, annars hade jag kunnat göra allt till en bok. Hade fan kostat tiotusentals kronor om jag skulle göra bok med hela min blogg från maj 2006 till nu. :P Måste backup'a skiten nångång dock, så inte allt försvinner någon dag, vore ju hemskt. Har inte orkat bara, det är nästan sex års bloggande...

Pannkaksfrukost i fredags morse (med spökpannkakan) och mina bloggböcker

Gjorde mig i ordning och vi tog en fördrink. Sen åkte vi till Danne för att förfesta. Råkade åka Tvärbanan istället för Nockebybanan och hamnade lite fel haha. Men hittade dit till slut, var längesen man var där. Var där med Robban, Tobbe o Danne. Jag o grabbarna som vanligt. ;D Vi spelade ett nytt drinkspel.



Sen skulle vi på Knife Party på Debaser Medis men det blev inte så. Var så lång kö och pisskallt ute så hade inget tålamod. Fan att man inte kunde förköpa biljetter! >< Inte så kul att köa om man inte ens vet om man kommer komma in... tog en himla tid. Det var några killar bakom oss i kön som drygade mot Robert o Tobbe att de "trängde sig" i kön, bara för att de hade varit borta för att pissa. Hatar såna typer.



De andra drog vidare till Friday's, jag o Micke åkte hem. Var helt slut och fröööös.

Igår sov vi ut, så galet skönt. Sen var vi i stan på dagen, helmysig dag. Växlade pengar inför resan, köpte en plugin-grej så man kan lyssna med två hörlurar i en grej (ska kolla film i min bärbara dvd-spelare på flygresan), och shoppade lite.



Hann inte gå på stan så länge innan vi var tvungna att gå o äta (höll på att svettas ihjäl o typ svimma :P). Drog till Jensen Bofhus på Sergelgatan, de hade lunchbiff/kyckling för bara 49 kr, helt sjukt!? Billigare än Kungshallen för tusan. Det dåliga var att det tog jättelång tid att få in både drickan o maten. Men det var lugnt för vi hade massa att prata om. Och maten var jättegod.

Shoppade lite till, sen åkte vi hem igen. Hann duscha och fixa sig o ta en drink, sen var det dags att ge sig iväg igen. Mot Annexet! Konsertdags.



Vi var ganska långt fram i början av konserten, sen hamnade vi längre bak för att folk knuffades så mycket och jag orkade inte med det. Jag brukar vara den som fightar mig fram men det var lite för mycket stora (och då menar jag enorma) killar i vägen. Ett j**** fetto med värsta afrohåret som höll på att knocka mig bland annat. Har aldrig varit med om en konsert där folk knuffas så mycket; var en hel del småtjejer (många ännu mindre än jag), som bokstavligen kastades runt som vantar hit o dit hahaha.

Shopping + toastmiddag

Först var det förband, nån kille som hette Matthew Koma. Rätt bra faktiskt.

Sen kom Far East Movement, de var grymma. Riktig partymusik. Man höll på att bli ihjälmosad när de skulle kasta ut t-shirts i publiken, folk är som galna. De är som vilddjur som inte fått mat på evigheter. Och vid ett tillfälle stage-dive:ade en av killarna ut i publiken, det var rätt kul haha. Alla småtjejer fick ta emot.



Till slut var det LMFAO! Bara ena halvan dock, andra halvan var tydligen sjuk/skadad eller något. Verkar vara en epidemi. Paul van Dyk ställde ju in sin spelning på Mondaybar igår också. Men det var bra anyway!! Han var rolig också. Lite vääl Sverige-fjäskig kanske. :P

Jag lyckades fånga en såndär ljuspinne (eller vad man kan kalla det) som kastades ut i publiken. Var fett stolt över det och retade Micke som så gärna hade velat fånga en o han är ju mycket längre än jag men ändå lyckades jag få tag i en o inte han. ;P Men jag hade tur.



Det var en grym show, massa spektakel. Nästan som en cirkus, riktigt kul att se. Massa uppblåsbara saker som kastades ut i publiken, bl a en enorm zebra. Och de sprutade självklart champagne över publiken, men vid det laget var vi så pass långt bak att vi inte fick något på oss (vilket jag är tacksam för, gud vad det luktade champagne sen;). Regnade konfetti också.

Efter konserten åt vi varsin korv och drack en halvliter Loka citron var. Sjukt hungrig och törstig, var helt slut efteråt. Att gå på konsert är värre än ett träningspass, jag har seriöst träningsvärk idag haha. Svettades som en gris också, mysigt värre.

Stagedive!

Vi drog direkt till Alvik för att gå på Mondaybar! Vilken tur att vi hann se att det inte höll till på Kolingsborg som det brukar, hade varit fett fail att råka gå till fel ställe. Det låg på Gamla Tryckeriet, jag hittade dit utan problem eftersom jag har varit på Erotikmässan där.

Fett drygt med garderoben. Vi hade bara 20kr i cash och man kunde inte betala med kort eller ta ut i baren eller någonting. Micke fick springa ut till en bankomat. Sen beställde vi gin & tonic (världens starkaste btw, wooow vad det var bett i de drinkarna! man blev nästan full direkt av bara en klunk). Var bra med starka drinkar dock för var helt nykter (det lilla vi druckit innan konserten hade passerat för längesen).



När vi kom dit såg jag mig omkring. Sa till Micke "Är det för att jag är nykter eller är folk ovanligt fula ikväll?" haha. Han sa att det var för att jag var nykter och det stämde nog. Vi drack några drinkar och röjde loss på dansgolvet, har saknat Mondaybar alltså. Nu är jag fett taggad inför kryssningen!!! Det är ett par veckor kvar dit men har massa roligt inplanerat innan dess också så tiden lär gå fort.

Glowstick-grejen var populär på Mondaybar, var flera som snodde den o en tjej frågade t.o.m var vi hade köpt den :P

Lite efter 3 drog vi för att matcha nattbussen. Fyllekäkade på McDonald's och tog varsin cappuccino. Brukar inte fyllekäka längre, men unnade mig det nu eftersom vi hoppat och dansat i sex timmar. Sov gott i natt kan man lugnt säga.

Har käkat frukost men nu börjar jag bli hungrig igen... Micke är iväg o spelar badminton med grabbarna. Sen när han kommer hem ska vi åka till Vallentuna o packa min resväska. På tisdag åker vi, kan inte fatta det. ;D Awesome!!!

Min video från konserten;
#1 - - Anna:

Händelserik helg :)

#2 - - anna:

vad kul att ha bloggen i en bok sådär :)