Mondaybar springbreak cruise 2012

Är hemma igen från grymmaste kryssningen ever!

Jobbade till 15 i torsdags, sen mötte jag Micke på centralen och vi åkte till Gärdet. Mötte Carro i Pressbyrån där, sen träffade vi Mattias vid terminalen.



Ombord på båten började vi med att käka svindyr buffé. Det ingick öl och vin, men det var ingen vinst för mig som hatar bådadera haha. Det var i alla fall texmexbuffé, ganska gott. Och chokladpudding till efterrätt som Mattias föråt sig på.

Handlade på taxfree; jag o Micke fick handla till barnungarna. Vi (eller jag iaf) kände oss som deras föräldrar på kryssningen, det var egentligen 20årsgräns så vi fick typ vara målsmän åt de andra två. ;) I'm getting old...



Sen festade vi loss i hytten, körde drinkspel. Lite väl hårt för Mickes del. Vi var ute på dansgolvet ett litet tag, men mest i hytten. Micke failade, han gjorde först en 'Ewe' och sen en 'Camilla'. Det är internt, de som känner oss vet vad det betyder. :D

Blev ganska tidig första kväll för oss två, missade typ den bästa dj'n på hela kryssningen, för att Micke däckade och jag orkade inte dra ut själv en gång till (hade redan gjort det en gång). Mattias och Carro körde på till gryningen. Jag var så energilös p.g.a förkylningen, FML att vara förkyld på kryssning!!



Nästa dag fick vi sova ut. Sen gick vi iland i Helsingfors i lite mer än en timme. Käkade på McDonald's, jag åt nuggets och det bästa McD har haft någonsin - hot chili dip, så sjukt god! Vill köpa hem sån. Och cappuccino var grymt gott med.

Det var kallt i Finland, fail att åka utomlands o hamna nånstans där det är ännu kallare haha. De hade t.o.m snö, blä.

På båten igen sov vi en stund, förutom Micke som kollade på matlagningsprogram. Och filmade Mattias o Carro när de snarkade ikapp hahaha.



Middag käkade vi på ett svindyrt ställe med skitdålig service. Vad är det med kryssningar, alltid skitdålig service och otrevlig personal?? Helt inkompetenta. Hon som tog vår beställning skrev inte ens ner det vi skulle ha. Vi fick alla vår mat samtidigt men Mattias o Carro fick inte sina tillbehör. Då frågade Mattias om det var så att han o jag skulle dela eller om han skulle få pommes. Då tog servitören mina potatisklyftor liksom!? och gick iväg. Fyfan va sur jag blev. Är de helt puckade!? Alla skulle få sitt eget liksom.



Och sen tog det hundra år bara att få en ny Cola, och när han väl fått en så kom en annan servitör och skulle ge en till. De hade liksom ingen koll alls. Kan vara bra att skriva ner så man har koll på beställningarna, jag visste direkt när hon skrev ner att de skulle missa något.

Helsingfors

Förfestade i hytten igen, sen försökte vi hitta en annan hytt att festa i men det var så dött i hytterna konstigt nog. Antingen var det knappt nåt folk eller ingen musik, de flesta var väl på dansgolven. Haha, det var så kul. I en hytt stod en tjej i solbrillor och dansade och sjöng till Euphoria typ om och om igen, och hennes gubbe (ja, gubbe) låg på sängen och bara titta på typ. Hahahaha det såg askul ut.

Den bästa var DJ Anneli, hon är min favorit. Hon fick dåliga tider dock, hann inte se henne så mycket. Hoppas hon kör i Kolingsborg snart igen.


Grymt kul kryssning och jävligt bra drag. Liite skillnad mot vanliga kryssningar haha. Vill åka igen men vara mer taggad!! Kände att jag hade så mycket mindre energi p.g.a förkylningen, orkade knappt dansa. Jag brukar annars orka hur mycket som helst. Får köra hårt på Mondaybar på skärtorsdagen.

Nu ska jag o Micke kolla på kameror. Vi ska köpa en systemkamera i liten storlek, att ha framförallt till sommarens resa. Längtar!!!!
#1 - - Amanda:

Vart ska ni resa i sommar?! :o

#2 - - Anna:

FML? :P såg kul ut!!