23

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade, har inte funnits så mycket att skriva om.

Har haft en lugn träningshelg. Micke har jobbat hela helgen. På dagarna var jag hemma, har tränat och städat lite, sett nya serieavsnitt och tagit det lugnt. Körde jättebra träningspass, sprang 1 mil på under 52 min (mitt rekord hittills) och 5 km på 24:14 min.

Snabbaste milen hittills, på gymmet i lördags

På fredag o lördag kväll var vi bara hemma o tog det lugnt, såg film och så. Har ätit massa gott.

Sen i söndags slutade Micke redan kl 15, och jag blev tillsagd att packa en väska med bikini. Vi åkte iväg på kryssning, det var en överraskning för jag fyllde år igår. Men vi åkte i söndags, hade tagit ledigt från jobbet igår båda två.

Hytten + världens minsta tandkräm ;)

Först visste jag inte alls vart vi skulle, det var spännande. Vi tog bilen till stan och det var trafik så det tog en stund. Sen parkerade vi i ett garage i Slussen o då fattade jag ingenting. Det blev kryssning med Birka Paradise, jag fick åldersdispens eftersom det är 23-årsgräns och jag var fortfarande 22 när vi åkte haha, men däremot 23 när vi kom hem.

Hytten var stor som en lägenhet! Och vilken båt. Verkligen skillnad mot de vanliga billiga trashkryssningarna vi annars brukar åka på. Hade eget vardagsrum och sovrum i hytten och bubbelbadkar. Det första vi gjorde var att öppna en flaska champagne. Micke ville att jag skulle öppna den men jag vågade inte. :P


Så vi drack lite champagne o åt choklad, sen var det julbord till middag. Jag äter ju inte så jättemycket utav det som finns på ett julbord, men det var jättegott med köttbullar, potatis, brysselkål, fläsk m.m. Och dessert. Och en GT till. ;)

Efter maten gick vi till taxfree och kollade lite, sen gick vi tillbaka till hytten och tog ett långt varmt bubbelbad med skum och drack mer champagne + även en färdigblandad Smirnoff-drink vi köpt i taxfree.


När vi badat klart klädde vi på oss igen och gick runt på båten lite. Det var vi och pensionärerna haha, knappt några unga människor. Micke spelade lite men vann ingenting. Sen tog vi varsin drink också. Somnade kanske vid halv 12.

Morgonen därpå kom frukost till rummet kl.9, på min födelsedag. Det var en jättegod frukost, fanns massa olika bröd och pålägg, ägg, juice, kaffe och dessert. Sån frukost hade man velat ha oftare. Så det åt vi framför tv:n.


Därefter gick vi till "paradise beach" på båten för att sola och bada. De hade särskilda lampor så det kändes som riktig sol, sen fanns det en kall pool och två bubbelpooler. Jag simmade några längder i den kalla poolen men Micke tyckte den var för kall. :P

En timme senare gick vi tillbaka till hytten och duschade, och så bytte vi om och tog en fika. Lussebulle och cola. :D Slutligen handlade vi lite mer på taxfree, bl a vin och en jättegodluktande parfym till Micke.


Båten var i hamn vid ca 16 igår, då handlade vi mat på vägen och åkte hem. Blev tacos och filmmys.

Nu är man tillbaka i vardagen igen men är så tacksam för världens bästa födelsedag någonsin. Så mysigt med bara Micke o jag, vi har verkligen haft det helt underbart. Så mycket bättre än alla tråkiga överraskningsfester som går runt i vårt vängäng nuförtiden, så tråkigt att ingen hittar på nåt nytt. Det jag fick var såå mycket bättre. <3

Jag färdig för en springtur haha

Dagens

Idag har jag jobbat, och sen efter jobbet åkte jag direkt hem. Tvingade med mig Micke på en mils springtur! :D Så nöjd. Helt död efteråt, det tog 55 min. Gjorde lite magövningar efteråt men orkade inte så mycket. Har kollat på lite serier nu och snart ska iaf jag gå och lägga mig. Kommer sova gott inatt!
#1 - - Anna:

Gud va mysigt! Håller med om att det är så mkt bättre än överaskningsparty ;)

#2 - - Karin O:

Vad mysigt det ser ut:)