Keane

I söndags hade jag o Micke en riktig segdag, var bara hemma o kollade på serier. Jag har lite dåligt samvete över att jag inte tränade, hade kunnat göra det trots att vi var ute kvällen innan för jag drack resorb innan jag la mig och mådde bra på söndagen. Men tränade i lördags i alla fall. ;)

I måndags efter jobbet åkte jag hem snabbt som ögat och åt en skål nudelsoppa framför ett avsnitt av O.C. Hann vara hemma en dryg timme, sen åkte jag iväg igen.

Från i lördags ;)

Mötte Mattias och Anna i Mariatorget, vi gick till Münchenbryggeriet för att se Keane live. Vi tog en rejäl omväg dock, gick runt och kom tillbaka till samma ställe igen innan vi hittade haha.

Förbandet var helt okej, de var lite copycats till huvudbandet tycker jag. Keane var grymma. Hade glömt hur många bra låtar de har. Jag har inte hunnit lyssna så mycket på det senaste albumet, men till min förtjusning spelade de väldigt mycket gamla låtar och inte så många nya. De spelade alla mina favoritlåtar utom en. De lugnare låtarna var bäst, men Spiralling och Lovers are Losing t ex var också asbra. Allting var bra.

Första = sötnosar, sen en asmuppig bild på mig o Anna där jag ser askort ut :( haha

Vi stod uppe på balkongen så jag fick inga bra bilder direkt. Vi såg ju ganska bra och var inte jättelångt bort, men allting ser mycket mer distant ut i mobilkameran. Fick en hel del bra videor dock. Och det var skönt att stå uppe på balkongen i lugn och ro, inte så mycket folk där. Jag börjar bli för gammal för att orka trängas med folket därnere. Det är så jobbigt när folk trängs och knuffas, det är jättevarmt och sen är alla så långa så man knappt ser någonting. Och värst är när alla hoppar på ens fötter.

Efter konserten åkte vi hem. Jag köpte med mig en varsin lussebulle från Pressbyrån till mig och Micke. Årets första! Den var supergod. Men de är så himla dyra. Måste baka egna sen.


Kom hem typ 23:45. Somnade kanske en halvtimme senare så fick inte så mycket sömn den natten. Men det var iaf mysigt att somna tillsammans med Micke, annars brukar han alltid vara uppe mycket längre än jag.

Igår efter jobbade tränade jag. Sprang bort drygt 500 kalorier, sen körde jag en hel del magövningar och så cyklade jag lite. Bra pass.


Därefter mötte jag Miranda i Häggvik. Vi gick hem och lagade mat, blev fläskfilé och klyftpotatis, asgott. Visade henne lite videos och så.

När Micke kom hem såg vi en film alla tre, The Apparition. Såg trailern till den när vi var på bio i USA. Men den var inte alls så bra som den verkat. De byggde upp allting under lång tid, men sen var det inte särskilt spännande och slutet var alldeles för enkelt. Så den rekommenderar jag inte.

Idag har varit en väldigt lång dag. Var på relativt bra humör när jag vaknade i morse, men sen blev jag inte lika glad när det var stopp i pendeltågstrafiken. Hade skett en olycka i Sollentuna så det gick ersättningsbussar. Det kom två st efter en halvtimme men de fick det knappt plats något folk i. Jag fick vänta i en och en halvtimme och sen började tågen gå igen. Det blev ganska kallt efter ett tag, men det kunde varit värre.

Två andra på jobbet blev lika försenade så jag var iaf inte den enda. Var på jobbet ca 9:15. Trots att jag jobbade mindre än vanligt så kändes dagen längre. Är jättetrött nu, har inte fått så mycket sömn den här veckan så därför skippar jag träningen idag för att kunna ta det lugnt och sen lägga mig tidigt istället.

Tar igen det imorgon och i helgen, träningen alltså. Och sömn ska det bli gott om i helgen också. :D Längtar. Bara två arbetsdagar kvar nu. Men fredagar räknas knappt för då är man så glad.

#1 - - Anna:

Mysigt med konsert. Orka stå längst fram och skrika och trängas som en fjortis ;)