Now we feel like strangers in our own land

Då var helgen över igen. Vet inte om det är deprimerande eller inte att tiden går så fort. Men antar att det för det mesta är bra att den gör det nu på vintern. Det här är den tråkigaste tiden på hela året. Fast januari-mars är inte så jätteroligt heller.

Har haft en mysig helg. I fredags när jag kom hem från jobbet åkte vi direkt till Vallentuna för att äta middag hos Lasse med mamma. Det var en trevlig kväll. Maten var jättegod, det blev baconlindad fläskfilé och bakad potatis. Och glasstårta till efterrätt.


Jag fick två presentkort av mamma i födelsedagspresent, ett på Gina Tricot och ett på H&M. Precis vad jag önskade mig. :D Kläder är precis vad jag behöver just nu, eftersom jag knappt kunnat shoppa de senaste månaderna. Sen spelade Micke och Lasse schack. Fattar inte att man vill spela det tråkiga spelet.

Sen åkte vi hem och hade myskväll. I lördags sov vi ut nästan ända till 12, så himla skönt. Sen åt vi frukost och så gav vi oss iväg. Åkte till Täby centrum för att shoppa. Trots att de nyligen öppnat en ny parkering så var det omöjligt att hitta en parkeringsplats. Slutade med att vi parkerade på Tibble gymnasiums parkering haha. Men det var ganska nära och bra.


Det var fullt med folk därinne också. Måste julhandla snart för det kommer bara bli värre och värre. Jag hade planerat massa shopping men slutade med att Micke shoppade mer än jag, det är inte okej. :P Men jag fick så himla ont i magen så orkade inte koncentrera mig så mycket då.

Vi handlade iaf på H&M, jag köpte en mysig tröja och ett par assköna jeans. Micke köpte två skjortor och ett par jeans. Och så fikade vi på Espresso House med världens största cappuccino, orkade inte ens halva.

Kan aldrig ta en normal bild på dem tillsammans :P

Efteråt hade vi tänkt att spela badminton men det var sent och vi hade blivit så trötta så det blev inget. Åkte till Coop och pantade massa burkar o handlade mat. Sen blev det en hemmakväll i soffan igen. Har inte alls varit på partyhumör de senaste veckorna. Det är p.g.a att 1. Det är inte så mycket roliga events planerade. 2. Har så dåligt med pengar. 3. Har inte varit så roligt de senaste gångerna, jag har varit så sjukt trött och otaggad. 4. Vill fokusera på träningen bättre.

Men partyhumöret lär återvända förr eller senare, jag är inte orolig. Kanske redan till kommande helg, då är det Mondaybar Hellfire Weekend på Kolingsborg. Får se om jag ska gå. Det är lite hårdare musik än vanlig hardstyle.


Igår var städdag. Tvättade typ fyra maskiner, en disk och städade undan. Sen hade vi tänkt spela badminton men det blev inget igen, eftersom det var nån knatteturning eller nåt i rackethallen, blä! Så den enda träningen i helgen blev en springtur på 1,5 km.

Idag är jag hemma från jobbet, vaknade upp med jätteont i halsen. Hade jag inte behövt prata så mycket hade jag nog kunnat jobba, men när man pratar i telefon hela dagarna blir det inte så bra. Känner mig lite piggare nu men seg. Har släpat hemma hela dagen.

Ny tröja och jeans. Supermjuka och sköna jeans :)

Vi har köpt biljetter till Deztination 5 januari med Noisecontrollers, Frontliner och Endymion. Kommer bli gaalet. Endast 300 kr för att se de tre på en och samma kväll. Längtar! Och ikväll ska vi äntligen betala hela Thailand-resan, då kan man skriva ut biljetterna och det kommer kännas ännu mer verkligt. 52 dagar kvar!

Vägde mig på Lasses våg i fredags, vägde 48.5 kg med kläder på. Det måste betyda att jag väger max 48 kg egentligen. Har då ett BMI på 18,8. Men måste glömma det här med vikten om jag vill ha mer muskler dessvärre. Inspirationsfoton (bäst, funkar så himla bra!):
Från weheartit.com
#1 - - Anonym:

Espresso House is the shit <3
Såg att de hade Starbucks i thailand :D