Partyboat

Det har varit en grym helg!

Efter jobbet i fredags mötte jag Micke, vi drog till Kungshallen med Erik o käkade middag. Jag tog asiatisk friterad kyckling med ris. Sen köpte vi med oss cappuccino från Espresso House och mötte Robert o Andreas på centralen. Och så åkte vi till Gärdet och gick till Värtahamnen, dit de andra kom sen. Det var Anna, Tessan, Matilda, Pontus, Tomas, Aijan, Danne och Linda.


Det var ingen Mondaybar-kryssning direkt. Var massa äldre och barn på båten så det kändes inte direkt som en partybåt. Nästan som en vanlig kryssning, fast det var mycket mer partyfolk.

Vi drog till taxfree och började festa direkt. Anna som inte ätit köpte med sig en sallad från cafeterian. Sen var det lite fest i korridoren och så drog vi till dansgolvet. Allting började rätt tidigt.


Vid 23 gick Basic Element upp på scen och en timme senare Snap. Förstnämnda var nog bäst men det var roligast  när Snap var på scen. Då stod jag längst fram, även om jag inte är ett sånt superfan av dem direkt så är det alltid roligt att stå längst fram. Så himla rolig stämning. ;D

Efter alla livespelningar dj'ade Johan Svängberg från radiostationen 107,5. Han var riktigt bra, fast det kan självklart inte jämföras med Mondaybar. Men det var röj, jag satt på räcket till scenen och dansade haha.


Senare drog vi vidare till discot längst upp och dansade lite där, och fram o tillbaka. Jag tappade bort alla till slut så letade efter dem ett tag, dansade lite osv. och till slut tröttnade jag vid fyra-tiden. Då hade de flesta gått o lagt sig och jag hade nästan ingen röst kvar så då gick jag o la mig också.

Igår var det bara en seg dag på båten. Det jobbiga med 23 timmars-kryssningar är att man inte är i hamn förrän på kvällen. Så hela dagen efter driver man bara runt utan något vettigt att göra. Och finns inget att äta som inte är svindyrt. Jag åt bara choklad hela dagen på båten. Vi lyssnade på Johan dj'a på dagen också.


Var i hamn vid 18:15. Mötte Miranda på vägen, hon skulle med hem till oss för filmkväll. Micke drog ut med Erik på ett trance-event i Alvik med bl a DJ Anneli. Jag ville också på det, skulle med egentligen, men hade inte råd. Kostade närmare 400kr för inträde och garderob. Fattar inte varför det skulle vara så dyrt, för tusan dyrare än ett Mondaybar-event. Jag får se Anneli om några veckor för bara 40 kr i Högdalen ändå så. ;)

Jag, Miranda och Emma var hos oss och hade filmkväll. Köpte med oss pizza. Det blev bara en film dock, Magic Mike. Den är så lång. Efter filmen åkte Emma men Miranda var kvar. Vi kollade på youtube-klipp ett tag, sen somnade vi till nån dålig film framför tv'n.


Idag har vi promenerat till Coop o handlat medan Micke låg kvar i sängen. Hon åkte hem för några timmar sen, Micke o jag ska fixa tacos nu, mums.

Jag har halvt tappat rösten p.g.a förkylningen o allt festande, så hoppas den är återställd imorgon då jag måste prata heela dagen lång på jobbet. ;)

Video från kryssningen;
#1 - - Anna:

Ingen kryssning på ett tag nu. Suger ju fan musten ur en :P