Feeling the moment slip away

Ny vecka igen. Snart är det helg igen! ;)

Veckan innan löning, har knappt några pengar kvar. Förutom sparkontot då som sagt, som jag vägrar röra till annat än resor. Ville ju köpa en jacka jag hittade men får hoppas den är kvar när jag fått lön. Och skulle verkligen behöva en akut klipptid, mitt hår är så himla slitet och fult. Därför jag känt mig så ful i flera veckor nu.

Har tränat idag, det var nice. Men motivationen har inte kommit tillbaka som förut, det krävs nog en inbokad resa för det. Då blir jag alltid jättemotiverad till att träna för att se bra ut på beachen. Det blir ju inte direkt många beachtillfällen i Sverige, om över huvud taget. Svensk sommar är ju inte mycket att hänga i granen.

Har fått en ny favorit komediserie för tillfället, Happy Endings. Så mysig och rolig serie. Får mig att tänka på att de har precis ett sånt vardagsliv som jag skulle vilja ha. Sitta o hänga på fik, barer och hemma i soffan med vännerna typ dygnet runt. Men verkligheten ser ju inte riktigt ut så.


Som att tiden skulle finnas? Tycker knappt man hinner göra något. Vill egentligen få in fyra träningsdagar i veckan, varav tre av dem på vardagar (och inte på fredagar). Det lämnar bara en fri vardagskväll. Men kan väl nöja mig med tre träningsdagar, dock måste jag skärpa mig ordentligt med maten. Har slarvat ordentligt ända sen vi kom hem från Thailand för över två månader sen.

Efter det ska man ju duscha, laga mat och sen hinner man sätta sig vid datorn eller framför TV'n nån dryg timme innan det är dags att lägga sig. Då räknar jag med att somna vid 22. Och då är jag ändå astrött på jobbet hela dagen. Testade någon vecka att lägga mig typ vid 20 och då mådde man bättre på jobbet men hade å andra sidan inget liv.

Det där är jag! :P

Det här blir ju lyckligtvis bättre på våren/sommaren i alla fall, då blir man piggare och orkar mer o hittar på mer saker på kvällarna. Nu vill man ju bara hem o lägga sig varje dag. Känns som det har varit vinter i flera år, kommer knappt ihåg hur värme känns trots att det bara var två månader sen jag kände det. ;p
#1 - - Anna:

Känns som man aldrig får motivation när det är en sånhär depp årstid :(