2013-02-27

Nu har jag inte uppdaterat på länge. Har inte haft något alls att skriva om, har bara varit deppig och inte gjort något alls på min fritid. Det är dags att ta sig ur det nu...
 
Hade ännu en lugn helg. Skulle egentligen på fest hos Antonia i fredags, men jag bangade i sista minuten. Orkade verkligen inte träffa folk. Och när det är så mörkt och kallt ute får man ännu mindre lust. Har knappt varit ute alls på flera veckor, inte undra på att man blir deprimerad.

När det äntligen börjar bli lite sol och ljusare ute så blir det kallare istället.. great. Bara det blir plusgrader så är det okej, det borde det ju bli snart med tanke på att det är mars månad på fredag.
 
Chefen stänger butiken

I söndags kväll när Micke kom hem från jobbet åkte vi till mamma och hälsade på. Hon fick en souvenir från Thailand och en hög framkallade foton. Vi framkallade ju fel storlek först, de var för stora för fotoalbumet så fick framkalla på nytt. Mamma fick den misslyckade högen haha.

Vi käkade middag, marinerade kycklingvingar och potatis. Svingott som alltid. Och rulltårta, kladdkakeglass och jordgubbar till efterrätt + cappuccino.

Just nu händer inte så mycket. Förra året vid den här tiden hade jag mycket mer saker planerade, massa kul. Framför allt konserter men det kommer typ inga band jag vill se... och har inte lust för något förrän det börjar bli mänskligt att vistas utomhus. Längtar till ljusa sommarkvällar som man kan spendera ute i parker och grilla. Känns som en evighet sen.

Haha jag tog med den här tröjan som jag inte vill ha längre (brukar ta med de kläderna till mamma), och vi lurade henne att jag köpt den som en present från Thailand. Sen tvingade vi Najam att ta på sig den och vi höll på att skratta ihjäl oss ;D
 
Blev inte så mycket grillande förra sommaren, känns som sommarens roligaste events hemma var när jag var bortrest. Missade alla afterworks på jobbet, midsommar och grillkvällar med gänget. Får tajma semesterresorna lite bättre i år.
 
På måndag åker Micke till Österrike en vecka på skidresa med Erik och Danne. Då blir jag ensam hemma. Det kommer bli ensamt, vi har aldrig varit ifrån varandra så länge förut. Knappt ens under första halvåret då vi kände varandra men bara var vänner. Ska passa på att äta mackor till middag typ varje dag haha. Älskar mackor! Frallor med avokado som smör, tomat och basturökt emilskinka. Så jävla gott. Och amerikanska pannkakor ska jag äta. Kolhydratbomber. :P
 
Sitter mest bara hemma och har Pretty Little Liars-maraton these days. Har blivit helt fast i den serien. Började först kolla på den själv för ett tag sen, men såg bara två avsnitt och tröttnade av nån anledning. Jag o Micke brukar alltid följa en serie tillsammans, har sett klart Friends, Charmed, The Vampire Diaries och Ugly Betty. Nu tyckte Micke vi för en gångs skull skulle se en serie som jag inte redan sett. Vilket var en bra idé, men svår att hitta... till slut kom han med idén.
 
En av många anledningar till att följa serien ;)...