Thailand del 2

Dag 2 började med ett träningspass i gymmet (träningsrummet) på hotellet kl 9. Helt ok ställe, fanns det mesta man behövde. Men flera av maskinerna var tyvärr trasiga. Det viktigaste är iaf att det finns fungerande löpband. Tränade varje dag första veckan vilket var superbra, fick inte "semestermage" då. Annars blir jag jätteuppsvälld av all onyttig mat.

Direkt efter träningen åt vi hotellfrukost. Jättebra frukost! Fanns massor att välja mellan. Jag åt omelett och bacon första dagen, resten av dagarna åt jag stekt ägg o bacon. Och vissa dagar amerikanska pannkakor till, supergott. Frukosten var typ det bästa med hotellet.


Sen spenderade vi dagen på närmaste stranden, Patong beach. Det var gångavstånd dit. Svårt att korsa gatan med all trafik men tycker vi blev rätt duktiga på det till slut. Förutom Micke o Miranda som är fegisar haha, de hamnade ofta efter.

Det var en härlig dag på stranden. Johan var osmart och smorde inte in sig ordentligt så han blev sönderbränd redan första dagen så han fick hålla sig i skuggan resten av resan. :P


Gillade stranden men det var inte favoriten. Lite för skitigt och för mycket folk tätt inpå. Det bästa med stranden var tillgängligheten till mat o dryck. Fanns grillad majs och kött att köpa precis bredvid och bra service av de som jobbade där. En av dem kallade sig Tsunami tror de andra (inte jag). Låter som ett väldigt opassande och smaklöst "namn". Ett bra turistnamn att komma ihåg men ändå respektlöst mot de som blev drabbade. De flesta av dem lär nog inte återvända till Phuket, men ändå.


Efter stranden tog vi en timme på oss att duscha och byta om. Det var standard varje kväll, en timme innan man ses igen för att äta middag.

Den här dagen var vi jättehungriga så orkade inte leta efter matställe så länge. De flesta är jättepå en och försöker få in en, vi valde ett ställe som knappt reagerade på att vi gick in. De var lite väl ointresserade och verkade ovilliga att över huvud taget servera mat, var mer ett barställe.


Vi spelade biljard i väntan på maten men hann inte spela klart. Maten var inte alls god, jag tror jag tog kyckling som var superfriterad. Jag är inte alls så förtjust i friterat längre, inte när det är så mycket iaf. Det var ätbart men inte mer. Fanns dock en restaurang med sämre mat men det kommer jag till sen. ;)

Efter middagen var vi och shoppade lite. Det var kul och jag älskar krimskramsbutiker men så himla jobbigt att pruta. Jag gillar det inte alls, det är inte min grej. Tycker det är så drygt och man blir så himla trött. Antingen blir kunden sur eller säljaren, det är alltid en win/lose. En tjej i en butik hade fasta priser, hon hade kommit på att kunderna bara blir trötta och irriterade av att pruta och att det slutar med att de inte köper alls. Hon var den smartaste på hela stället.


Micke fick sköta prutandet för min del, han var benhård haha. Var flera försäljare som blev arga på honom. Johan var lite för vek och Anna var mest rolig när hon prutade. En gång när hon köpte en bikini bara "how much do you want for this?" , så sa säljaren "How much I WANT? I want 10 000" Anna sa "are you serious" o hon bara "You asked me how much I want". Då skrattade vi gott hahaha. Miranda var sämst på att pruta, hon är så himla osäker och det märker säljarna direkt så de utnyttjar det för att få mer pengar ur henne.


Vi var inne en sväng i köpcentret men det fanns inte så jättemycket kul där. Jag, Micke o Anna tog en varsin halvtimmes oil massage. Det var ovant i början att ligga halvnaken så medan en främling tog på en, men skönt var det. Min första massage någonsin.

Sen åt vi på en glassbar, det var supergoda glassar. Jag o Micke delade på en med våfflor. Därefter avslutade vi kvällen med lite shopping.
#1 - - Anna:

Längtar tillbaka - saknar frukosten :(