Öland

Har haft en underbar helg, bästa på länge :)

Fredagen började bra med en uppiggande lapp från min kära grannkollega Julia och en skymt av Marias snygga rumpa.

Fick dessvärre jobba över lite, ca en kvart. Sen skyndade jag hem och packade snabbt. Därefter var det dags att åka. Käkade på McDonald's typ det första vi gjorde, var vrålhungrig. Sen tog vi en sväng förbi Sollentuna c där jag hämtade mina linser.

Var en lång bilresa ner till Kalmar, men mysig. Stannade på en mack en gång och köpte lite gott och en tidning. Micke körde och jag skötte musiken. Vi var framme vid elva på kvällen nån gång. Övernattade på ett motell i Kalmar. Såg senaste avsnittet av Pretty Little Liars, sen somnade vi.

Hämtade Robert på vägen ;p

Rummet

Lördag morgon åt vi frukost på motellet. Mackor, ägg, kaffe och juice. Därefter blev det en dusch i världens största dusch typ. :p Duschkabinen var lika stor som ett mindre badrum haha. Hade typ fått plats fyra personer där.

Back on the road! Tog en sväng förbi Systemet där vi köpte några öl, vin och Bacardi Breezers. Var så länge sen jag drack BB's, har inte direkt saknat det. Smakar ju bara socker.

Frukost o världens största dusch; man ser knappt duschen halva på bilden

 
Och så var det drive till Öland. Stannade vid ett tillfälle på nån outlet där Micke köpte en snygg t-shirt och jag en keps. Var framme på campingen vid ett-halv två nånting tror jag. Där på plats var Mickes syster och pappa + fru. Vi låg en stund i solen och glassade. Tog även en sväng ner till stranden och tog ett dopp. Det var lätt skönaste doppet i Sverige i år hittills. Kallt men ändå väldigt skönt och uppfriskande.

 
Till middag blev det grillade hamburgare, svingott. Åt två stycken och hade lätt kunnat få ner en till men ville inte vara den som är den.. ;p Den som alltid äter mest.

Under kvällen blev det tärningspel och en hel massa kortspel. Och så tvingade Micke mig att ta en tur i en trampbil. Jag fick "köra" lite haha. Var svårt för det var fan folk, ungar, hundar, cyklar överallt. Kaos. :p

 
På söndag morgon blev det färsk ciabatta till frukost. :) Sen spenderade vi några timmar på stranden, var inte ett moln på himlen. Otroligt varm och skön dag med massa sol. Folk på jobbet har fan kommenterat mer idag att jag är brun än när jag kom hem fråm Magaluf haha. Har fått mer sol i fejset nu.

Drog från stranden vid två. Packade ihop och bytte om, sen åt vi lunch/middag på en pizzeria. Vill inte ens tänka på all skit man har stoppat i sig i helgen, vill bara lägga det bakom mig nu. :p Nu är det en ny vecka med nya tag.

Nathalie: Om ni inte går upp nu så hamnar den här på Facebook
Vi: *mummel* Det är det värt

 
Efter maten åkte vi hem. Var lite köer på väg ut från Öland men annars gick det bra. Stannade och tankade vid två tillfällen, annars körde vi på. Var hemma lite före elva igår kväll så blev rätt sent. Var dessutom tvungna att duscha och sen fastnade vi framför en spännande film på tv. Var ändå inte jättetrött igår kväll.

Har däremot varit astrött idag men det har ändå inte gjort så mycket för dels har jag varit på asbra humör efter den fantastiska helgen, sen har det varit väldigt lugnt på jobbet dessutom. Semestertider IS THE SHIIT!!
#1 - - Anna:

Fan vad du breder ut dig, stackars Micke får ju ingen plats ;)

#2 - - Karin O:

Härliga Öland:)