Alcohol, alcohol, alcohol is free

Har haft en superbra helg! :)

Tråkigt att det bara blir updates en gång i veckan nu, känns det som. Jag funderar ibland på att uppdatera mitt i veckan, men finns typ inget att skriva om då. Bara jobba, träna.. inget nytt liksom. Blir förhoppningsvis lite mer nu under sommaren. Är dock låångt ifrån att sluta blogga. Har svårt att tänka mig att det någonsin kommer hända. Fett coolt om jag skulle blogga hela livet. ;D


I veckan har jag haft handledning med en ny på jobbet. Det är kul till viss del, men ska bli skönt med en normal vecka igen. Träningen har gått lite bättre än vanligt, men fortfarande långt ifrån det det ska vara. Två gånger hittills, och så ska jag köra ett pass idag så fort frukosten har lagt sig ordentligt.

I fredags efter jobbet skyndade jag mig hem. Hade en timme och tjugo minuter på mig att duscha, göra mig i ordning, packa det sista och äta middag. Det gick jättebra faktiskt, inte stressigt alls. Hade packat det mesta, och hade mat från dagen innan.


Sen var det dags för kryssning! Denna gång Viking Line, men det var nog sista gången. Det var ingen partybåt alls... man fick inte spela musik i hytten och inte dricka heller. Vi lyckades komma undan med drickandet men fick en varning av en väktare angående musiken. Sen fanns det typ max 25 personer på båten i vår ålder, varav kanske 10 av dem var ute på dansgolvet.

Tur att vi själva var ett glatt partygäng. Det var jag, Miranda o Camilla i en hytt. Robert, Tobbe och Anna i en hytt, och så Tessan, Nichole o Annelie i en. Camilla och Nichole var de enda som åt buffé. Vi andra förfestade sålänge.


Det var en rolig kväll och som vanligt efter en kryssning har man massa roliga historier efteråt. Vi bakiskäkade dagen efter på en restaurang, sen när vi skulle betala frågade Robert servitrisen. "Har du en Alvedon?" och hon fattade inte vad det var (det finns väl inte i Finland kanske), och han var helt desperat bara "en Alvedon! en Alvedon!" o sen bara "Det är en kryssning, folk är bakis" hahaha.


Roligast av allt var i hytten, Camilla skulle ta en Ipren. Så stod det en Bonaqua-flaska på bordet.
Camilla: Är det där vatten? Kan jag få den?
Jag funderade på om det var Mirandas sprit som hon hade smugglat med i en vattenflaska. Jag sa det och så luktade jag på den men det luktade inte så mycket så jag tänkte, det är väl en såndär vatten med nån konstig smak. Så drack Camilla ur den. "Fy vilket äckligt vatten!" sa hon, men sen bara "aja, skitsamma" och så tog hon några klunkar till, och så tänkte vi inte mer på det.


Senare kom Miranda och bara "Där är min Sambuca!" och Camilla bara "va vadå? det där är väl vatten?" och så visar det sig att Camilla hade druckit Sambuca och fortfarande trott att det var vatten... haha fyfan vad vi skrattade.

Kryssningens fail var min mobil. Det är den tredje mobilen jag haft sönder sen juli förra året. Hade ju Mickes gamla Sony Ericsson som backup sen min förra gick sönder på Valborg. Hade den i bakfickan på jeansen och den ramlade ner i toaletten... för varje mobil blir jag allt mindre upprörd, orkade typ inte bry mig. :p Det var en skittelefon anyway.. men nu är det akut att fixa en ny. Känns nästan som jag kommer behöva en vattentät mobil. Men jag vill ha en Samsung Galaxy S4.


Kom hem igår vid åtta-tiden. Micke var hemma och väntade. :) Vi kollade på Eurovision själva. Hade funderat på att bjuda hem folk men vi var båda trötta, jag efter kryssningen och han efter att ha jobbat hela veckan. Det var mysigt.

Nu är han på jobbet igen. Jag ska ta det lugnt och sen ska jag träna lite senare. Ikväll ska vi hem till mamma på middag, det var länge sen nu. Hon har också varit på kryssning och tydligen köpt nåt till oss från Tallinn.
#1 - - Anna:

Jag gillar den sista bilden på er :)