Easter 2014

Har haft en riktigt bra påskhelg, är mycket nöjd. :) Så bra att jag nääästan tycker det är okej att jobba imorgon. Fyra dagar, sen är det helg igen! :D Allting känns så mycket bättre nu när våren äntligen är här. Det bästa är att det fortfarande är ljust och soligt även när man kommer hem lite senare på kvällen.

Har känts som en liten minisemester, behövdes verkligen. I torsdags efter jobbet körde jag ett kort gympass, sen åkte jag bara hem och kollade på serier/film. Var mysigt. Måste börja vänja sig vid att vara ensam. :p

Såhär mycket godis fick vi på jobbet, inte undra på att man fick ont i magen :p

Muuuums :)

På fredagen mötte jag Anna i Kista Galleria. Vi tog en shoppingrunda. Shoppa är aldrig fel. Men nu måste jag lugna mig ett tag, pengarna bara rinner iväg just nu känns det som. Har gått åt mycket mer pengar än jag trodde att vara singel, för då är man ute i svängen mycket mer och äter ute, går på bio.. vill ju aldrig vara hemma nu när man inte har någon därhemma som väntar på en.

Shoppingen =) Hittade en fin festklänning på New Yorker, är så nöjd. Det är så himla svårt att hitta fina klänningar these days! Och weekday-trosor :)

Solar i mina nya brillz :)

Sen kom Tobbe och då åt vi. Blev Grekiska Kolgrillsbaren för mig, mycket gott. Sen städade jag o Tobbe Annas tallrik, som gamar haha. Efter maten blev det bio. The Amazing Spiderman 2. Men det var inte vidare smart att se en barnfilm kl.17 på en helgdag i Kista av alla ställen. Det var fan det värsta jag varit med om, en cirkus. De pratade (högt) under hela filmen, skrek o gapade, kastade popcorn, prasslade osv. Ungjävlarna förstörde hela filmen för oss, sista gången jag går på bio i Kista alltså..... om det inte är väldigt sent eller om man ser en tjejfilm kanske. Mot slutet var det en asförbannad kvinna från översta raden som sa åt dem ordentligt men inte hjälpte det. Ouppfostrade jävla ungjävlar. De borde betalat för våra biljetter när de förstörde filmen för oss. Men filmen i sig var väldigt bra trots att det var svårt att koncentrera sig.

 
På lördagen var vi i Rålis och grillade. Fast jag grillade inte, tog en sallad. När man kör engångsgrill måste man ju grilla nåt tunt, och det enda jag var sugen på var kyckling men det var så dyrt så sket i det. Får grilla nästa gång. Det var mycket trevligt i alla fall. Så himla underbart väder! Nu känns det verkligen som vår äntligen. :D

 
På kvällen hade vi tänkt gå ut. Men Tobbe var hundvakt och hade hunden med sig så vi var tvungna att åka till honom först för att lämna henne. Sen blev jag jättetrött så jag och Anna stannade där medan grabbarna gick ut. Somnade på Tobbes soffa men den var verkligen inte skön att sova i. Fick knappt nån sömn alls så tog nattbussen hem vid halv fem på morgonen ungefär. Har aldrig varit så tacksam för min lilla säng som jag var då. :p

Hemma hos mamma. Hon har roliga prylar hon ;P

Igår var jag på påsklunch hos mamma. Miranda kom också dit. Vi fick tre-rätters-lunch, var såå mätt efteråt. Fick med mig massa mat hem också vilket är perfekt. Har inte direkt varit bra på att laga mat senaste veckorna... pallar verkligen inte alltså. Den här maten kommer räcka ett par dagar. :) Så vi åt oss mätta, skrattade, pratade och vid ett tillfälle skype:ade vi med släktingar. Fast jag o Miranda vinkade typ bara. ;p

Yogurtglass i solen :)

Idag träffade jag Emma i stan. Det underbara vädret har fortsatt. Kollade i lite affärer först. Jag köpte Urbanears hörlurar från Media Markt. Kollade ju på det i Kista i fredags, men det var tur att jag inte köpte dem där. Det var för att de inte fanns i den färgen jag ville ha. Nu fanns de i rätt färg och kostade dessutom 439 istället för 599! Grymt.

Sen köpte vi med oss yogurtglass från Gallerian och satte oss i Kungsträdgården ett tag och solade. Så himla skönt. Därefter gick vi till Broken, blev så sugna på hamburgare. När jag kom hem vid åttatiden var solen fortfarande uppe, så härligt.
#1 - - Anna:

It really was a great weekend! :))