I just keep moving my body, I'm always ready to party

Hade en lugn helg. Tobbe var bortrest i jobb så jag o Anna tog över hans lägenhet i helgen. ;) I fredags köpte vi med oss käk och hade filmkväll. Sen på lördagen hade jag tänkt träna men var så himla slö. Vi bara låg i soffan, kollade på kattvideor och gjorde ingenting till typ 15:30. Fick så himla lågt blodtryck av att vara så inaktiv att det kändes som jag skulle svimma när jag ställde mig upp. :p

Visste inte riktigt vad vi skulle hitta på, men sen bestämde vi oss för att åka till Kista Galleria. Det var nära och bra, och så är det så himla bra att de har öppet till 21 alla dagar. Bästa köpcentret!

Vi var hungriga och hade först tänkt äta på O'Learys. Men där kom jag inte in för att jag inte hade någon legitimation! Vanligtvis hade jag blivit smickrad men det kändes så sjukt irriterande att inte få komma in för att äta. Jag sa att vi inte hade tänkt dricka alkohol men inte hjälpte det. Och klockan var bara fem på eftermiddagen. Nu börjar det gå för långt i det här landet känner jag. Jag har varit på barer enbart för att beställa drinkar utan att behöva visa leg men så får jag inte ens äta på O'Learys. Aja their loss. Vi gick till Texas Longhorn istället, var gott det med. :) Var sugen på burgare. Det är jag visserligen alltid.

Efter maten tog vi en liiten shoppingrunda. Jag köpte tre plagg och ett par solbrillor på New Yorker, min favoritaffär. Det är omöjligt att vara därinne utan att hitta någonting. Sämsta stället att vara på när man inte borde shoppa.. :p En gång provade jag så många plagg där att jag fick gå i flera omgångar, orkade inte bära allt på en gång. Sen ville jag köpa typ allt också. Den här gången blev det en see-through skjorta (there's a first time for everything), en mjukiströja och en stickad tröja. Behövde lite mer varma tröjor. Det är fortfarande sjukt kallt på jobbet och jag har inte så många tjocktröjor.

Anna köpte lite och så hittade hon även en vårjacka på H&M. När vi var klara köpte vi lite snacks på ICA och sen åkte vi "hem" till Tobbe igen. Blev filmkväll en gång till, denna gång kollade vi även på Gladiatorerna. Så himla mysig helg, känner verkligen att jag kommer älska att bo med Anna. :)

När vi ätit frukost och chillat en stund på söndagen kom Tobbe hem lite före 13. Då drog jag hem. Fast det känns inte som hem direkt. Känner att det här med inneboende verkligen inte är något för mig. Människorna är trevliga och det fungerar bra men det känns inte bekvämt, det känns inte som ett hem. Och att ha ett hem är viktigt här i livet.

Jag hoppas verkligen att vi hittar en lägenhet snarast. Ska på en visning imorgon. Den är dessvärre bara korttid t.o.m oktober månad, men det känns definitivt bättre än att bo kvar här i alla fall. Även om det blir bökigt att hålla på och flytta igen så är det värt det. Hoppas bara man aldrig mer behöver bo inneboende. En vuxen människa med fast jobb. Skandal att det är sån bostadsbrist.

Tränade i söndags också. Blev mest löpband och sen lite magträning. Duschade på gymmet också, o sen var det tillbaka till Tobbe. Dags att boka resa! Vi hade resebokningsmöte, Miranda kom också. Camilla ska ju med på resan men hon var inte där, hon gav oss fria tyglar. Jag hade gjort en del research innan och gallrat bort en massa, vilket var bra eftersom det sparade oss en hel del tid då det var massa hotell att gå igenom från början. Tur att ingen annan har sånt kontrollbehov som jag, jag måste verkligen vara den som kollar upp allting och bokar, skulle inte kunna överlåta det åt nån annan. Det är alltid jag som ska styra upp and I like it that way.

Jag hade valt ut ca 7 st hotell som stämde överens med rätt datum, pris, rätt läge (precis vid centrum) och inte alltför sunkigt. Tror 2 st föll bort för de resorna var inte bokningsbara längre, några var för tråkiga och till slut stod valet mellan två hotell. Vi valde ut det vi tyckte var bäst, jag blev helnöjd.

Det blir alltså Ayia Napa (Cypern) 25 juli - 1 augusti, hotell Nelia Garden med resebyrån Apollo (första gången jag reser med dem). Älskar Ayia Napa; vädret, festandet, maten - allt. Och förra gången jag var där träffade jag ju Micke. Något av det bästa som hade kunnat hända. Tror inte jag har lika mycket tur denna gång men kommer i alla fall ha sjukt kul med mina vänner. :D Det blir jag, Anna, Miranda, Camilla och Tobbe som åker. Tobbe och brudarna.

Några bilder från hotellet lånade från apollo.se;
 
Jag har fått beviljad semester v.30-33. Känns så himla skönt att ha fyra veckor i rad. Jag har inte varit ledig mer än två veckor sen jag började jobba för över fem år sen. Förutom att vara arbetslös under en kortare period men det räknas inte. Nu kommer man få komma in i semesterkänslan ordentligt. Och skönt att vara ledig en vecka innan vi åker. När jag åkte till Magaluf bokstavligen DIREKT efter jobbet var det lite väl stressigt kanske. :p

Nu börjar jag känna mig så himla stressad inför beach 2014 bara... every damn year, same story. Och min mage mår inte alls bra just nu. Snart kan jag bara äta flytande föda om den ska hålla på såhär. Känner mig uppsvälld som en gris. Har typ sämsta matsmältningen ever. Måste äta mindre portioner, mindre skräp och dricka mer vatten. Och sluta kasta i mig maten. Men det är lättare sagt än gjort. Och det här med vattendrickandet är drygt för jag blir så sjukt kissnödig.
#1 - - Anna:

Ja jag hoppas att vi hittar en lägenhet snart, att vara inneboende är inte min grej heller :/

Ayia Napa kommer bli awesome! :D

#2 - - Anna:

Vi hittar förhoppningsvis något snart. ska bli så kul att bo med dig! :D

Ayia Napa kommer bli awesome!