Cypern del 1

Då är man hemma från en underbar vecka i Cypern. :)

Mötte Miranda o Camilla i stan kl.1 på natten, förra fredagen 25/7. Vi gick till Lion Bar och tog några drinkar. Såg så dumt ut att gå in med tre stora feta resväskor där haha. Men det var kul. Sen gick taxin kl.3 från Cityterminalen. Var en jättehärlig taxigubbe vi åkte med! Så trevlig, pratglad och partyglad också haha. Vi pratade en del och sen satte han på musik som vi sjöng med till. Roligaste taxiresan ever, och var med ett bolag jag aldrig hört talas om tidigare, GreenCab hette det. Jättebra.

Någon var visst lite trött på flyget ;)

 
Kom fram till Arlanda i lagom tid till att incheckningen öppnade. Anna och Tobbe anlände strax efter, de fick skjuts. När vi checkat in köpte vi lite tidningar, och åt en macka. Flygningen gick bra, ingen turbulens alls typ. Och jag hade druckit så var hur lugn som helst. Alkohol funkar väldigt bra mot flygrädslan.

Var framme nångång på förmiddagen, vårt flyg var det första som avgick från Arlanda den morgonen, kl.5.40. När vi kom fram till hotellet var vi jättevarma och helt slut. Gick direkt till poolen och hoppade i, var så galet skönt. Efter en stund blev vi jättehungriga så åt lunch på hotellets restaurang. Var riktigt god mat med enorma portioner, och även trevlig personal.

 
Första kvällen åt vi middag på ett ställe som var lite mer som en pub, men det var god mat ändå. Jag tog bara en förrätt eftersom vi hade ätit en rejäl lunch. Åt chicken wings. Sen beställde vi in billiga drinkar, har för mig att det var 3 euro styck. Otroligt vad priserna skiljer sig jämfört med Sverige... man kunde få typ 5-6 drinkar till priset av en drink här i Sverige. Varför bor vi fortfarande här??

Utsikt från balkongen. Den här lekplatsen var ett väldigt roligt ställe att förfesta på!

Del av rummet. Trots att vi var tre och Anna o Tobbe var bara två fick de ett större rum än oss, orättvist :p

Därefter drog vi till bargatan. Gick först till Teasers bar, fick en ganska bra deal. Jag o Emelie var ju där också när jag var i Ayia Napa 2011, då drack vi så mycket så snabbt att jag fick jätteont i magen. Gick bättre denna gång, man tål ju mer nu. :p Fick två drinkar, två shots var och så delade vi på en vattenpipa och ett glas champagne.

Första middagen

Mycket alkohol för lite pengar :)

Sen köpte Camilla och Anna lustgas, var sjukt kul att kolla på när de tog det haha. Men effekten var mest rolig första gången, de gjorde det fler gånger sen men såg inte lika kul ut då. På nästa ställe fick vi en ännu bättre deal. Mycket dricka. Var en hård första kväll, slutade med att jag inte sovit på ca 33 timmar. Snacka om att man sov gott sen!

Hotellfrukosten som vi beställt stängde kl.10 så vi hann inte med den första dagen. Var alldeles för trött för att bry mig, behövde sova ut.
#1 - - Anonym:

Saknar Cypern! <3