I can not stand by you, til the end of the world like I said I would do

Nu är det helg igen, skönt.

Känner mig lite bättre den här veckan. De första en-två veckorna i januari är alltid tuffa, när man ser tillbaka på året som varit och inser att man kunde gjort det bättre, och sen är det så långt kvar tills man har något att se fram emot.

Gillar verkligen inte att det har blivit riktigt vinterväder nu, hatar när det är så himla kallt. Men lite trevligt är det med solljus på dagarna, trots att man bara ser det genom fönstret. Har ändå ingen lust att vara utomhus när det är så kallt. Vill ha vår nuuu!! Måste köpa massa nya tjocktröjor bara för det, har typ bara 2 st som är riktigt varma. Är trött på att frysa dygnet runt.

 Mammas födelsedagstårta

Denna vecka har jag kört tre gruppträningspass. I tisdags blev det indoor walking (30 min) och cxworx (30 min). Börjar tröttna lite på indoor walking nu, det känns inte lika utmanande som förut. Tur att de kommer börja med spinning snart också. 

Cxworx var jättebra, riktigt jobbigt och bra träning för magen. Blev förvånad dock att jag inte kände någon träningsvärk av det. Tror dessvärre inte att det beror på att jag är så himla vältränad, utan snarare för att jag inte körde all in för att det var så jobbigt haha.

I onsdags körde jag bodycombat för första gången, med Miranda. Det var kul, lite svårt att hänga med ibland men det är sånt man får räkna med i början. Nu är jag jättesugen på att köra zumba, men det har inte gått vid någon bra tid på sistone. Instruktören som har det på Hötorgsgymmet är så himla härlig, hon är så sjukt taggad och strålar som en sol. :)

Sen på kvällen var jag o Micke på födelsedagsfika hos mamma som fyllde år. Det var mysigt, fick tårta. Hon blev jätteglad för presenterna, hon fick ett duschdraperi, en handduk och en badrumsmatta. Synd att det blev så sent dock, men mamma slutade 21 så det gick inte tidigare.

 
Igår slutade jag kl.15 eftersom jag jobbade kväll i måndags. Så himla härligt att det var dagsljus när jag gick från jobbet. Känns som jag inte har sett dagsljus på evigheter. Längtar tills det är dagsljus både när man går till och från jobbet. Det här ständiga mörkret gör mig galen.

19 januari för ett år sen åkte vi till Thailand. Hade åkt på en vinterresa i år också om det inte vore för att jag letar nytt jobb. Det känns hopplöst som vanligt, man får aldrig något svar ens. En gång fick jag ett mail ett halvår senare att tjänsten var tillsatt. No shit, det anade jag inte? Då hade jag redan jobbat på mitt jobb i flera månader. Tur att man inte är arbetslös i alla fall.

Ikväll ska jag o Micke på bio och se The Wolf of Wall Street. Gud vad den verkar populär, går två föreställningar i Kista idag vid åttatiden och båda var nästan fullbokade när vi köpte biljetter. Filmen är tre timmar lång så ska ladda upp med massa snacks. :)
#1 - - Anna:

Vilken fin tårta hon fick! :)

Vill också sen den filmen.