I've just begun having my fun

Veckan har gått väldigt fort. Skönt när man jobbar men inte lika skönt när att helgen bara flyger förbi.

I tisdags hängde jag med Zara på stan. Först gick vi till BR där jag köpte en födelsedagspresent till Robban, en plastkrokodil. Det är ett internskämt från 2011. ;) Sen åt vi asiatiskt på Kungshallen, yoghurtglass och till sist tog vi en kaffe på Espresso House. Mycket trevlig kväll. Skulle tränat egentligen men det är ju såå mycket tråkigare. Är så sjukt avundsjuk på de som kan vara smala utan att behöva slita på gymmet.. och samtidigt kunna äta som grisar.

Zara njuter av glass från Frozen Yogurt Factory, typ det godaste som finns!

I onsdags efter jobbet firade vi Robbans 30-årsdag på Friday's. Han visste inte om det, var en liten surprise. Så himla roligt! Hade bokat bord för 14 personer eller nåt sånt. Sen hade Arvid och Jennie anordnat ett quiz med 15 frågor om Robban. Jag vann med 12 poäng! Fett stolt. :p

Åt en hamburgare som var sjukt god (blev såå mätt att jag fick jätteont i magen), och drack en electric lemonade o en margarita. Efter Friday's drog de andra vidare till Kvarnen men klockan var redan typ 21 så jag drog hem eftersom jag skulle upp tidigt. Var väldigt glad dagen efter att jag drog hem i tid.

Partyhats!

I fredags träffade jag Maria efter jobbet. Vi drog hem till mig, köpte asiatisk takeaway från stället här i närheten, drack bubbelvin o snackade skit. Funderade lite på att gå ut men kom fram till att vi var för trötta. Men det var en rolig kväll. :)

Igår tränade jag på dagen, sen på kvällen var det förkrök/fotboll hos oss och utgång. Fail att vi bjöd in folk till att se på fotboll och så funkade inte TV'n. Hatar den där jävla TV'n alltså, den bara strular. Vi måste köpa en ny. Gör nog det i höst i så fall, då lägger man inte pengar på massa annat som man gör på sommaren med resor o så. Vi fick kolla i datorn istället. Jag tänker inte röra den där TV'n nåt mer, ingenting funkar ändå, varken digitalboxen eller HDMI. Typ alla som varit här har försökt få igång det men utan resultat.

Sååå gott!
 
Vi tjejer var i köket och lyssnade på musik o dansade medan tråkmånsarna kollade på fotboll. :p Sen drog vi till Amba. Snåljåparna, man fick inte komma in gratis när man stod på gästlistan utan bara till reducerat pris.. bullshit! 

Vaknade kl.7 i morse uttorkad som en öken, då drack jag en kall Cola från kylen. Måste vara en av de godaste jag druckit i hela mitt liv, det var en fantastisk upplevelse. :p

Asiatiskt och bubbel

 
Helt sjukt vad kallt det är för att vara juni. Jag hade vinterjackan (!) på mig inatt. Det är fan sanslöst. Var är sommaren??

Då börjar diet-mode f.r.o.m tisdag, 1 juli. Tre och en halv vecka innan resan. Hade först egentligen inte tänkt skriva/prata om det för har tidigare blivit ett recipe for disaster (too much pressure), men nu känns det som att det behövs. Nu måste jag verkligen go through with it eftersom jag skrivit om det och berättat för typ alla.

Början och slutet kommer vara svårast. I början att vänja sig vid det hela och i slutet för att det är semester då, då är man ju van vid att äta lite vad man vill. Men det ska gå. Klarade det två veckor förra året innan Magaluf och det blev strålande resultat, och då fuskade jag ändå en gång på midsommar. Det här kommer vara bra.

Lovebirds!

Reglerna är alltså ingen skräpmat (pizza, hamburgare, pommes etc.), inga sötsaker och inga snacks som t ex chips. Men lightläsk och alkohol är okej, annars kommer jag aldrig klara av det här. Nånting måste man ju få ha, haha.

Så den här veckan har jag passat på att äta mer onyttigt än vanligt, annars brukar jag vanligtvis bara göra det på helger, och har redan gått upp 1½ kilo. Men det ska bort igen
#1 - - Anna:

Jag ska också försöka äta lite nyttigare innan semestern, men får väl se om jag klarar det med alla frestelser :P