2014-03-23

Nu har jag inte bloggat på över en vecka igen, vet knappt var jag ska börja. Hade tänkt blogga tidigare men har inte orkat.

 

Förra helgen efter jobbet på fredagen var det födelsedagsfirande för Emma och Simon. Var först förfest och sen var vi ute på Laroy. Hade högre förväntningar på det stället, trodde det skulle vara mycket större och roligare. Men sällskapet gjorde det till en jättebra kväll.

 

Födelsedagsbarnen :)
 

På lördagen kom Anna hem till mig o Micke för att hjälpa mig packa ihop alla grejer. Det är jobbigt att flytta! Det blev en flyttlåda med grejer o fyra sopsäckar med kläder. Sen blev det även en sopsäck med kläder som jag inte vill ha längre, och en låda som så småningom ska till mamma tillsvidare - som innehåller fotoalbum och dvd-boxar. Kändes inte nödvändigt att ta med allt hit.

 

The Tobrob
 

Sen hade vi myskväll och kollade på Gladiatorerna. Jag ska kolla på det varje vecka nu, det är ju askul att se. Fett kul om man fick se ens vänner vara med i programmet, synd att det aldrig kommer ske. ;p Har inga vänner som är tillräckligt vältränade haha.

 

 

Förra söndagen åkte jag till mamma för att bo där sista veckan innan flytten. Det var helt ok att bo hos mamma tillfälligt, men hade inte stått ut med det under en längre tid. Är för gammal för att bo med mamma. Dessutom har hon tagit över mitt rum så jag har inget eget rum där längre. Men jag fick sova själv i hennes säng eftersom hon alltid somnar i soffan framför tv'n.

 

 

Har inte blivit någon träning i veckan eftersom jag är förkyld. Så irriterande! Först kunde jag inte träna för mådde så dåligt över uppbrottet med Micke och nu detta. Hade hoppats på att jag kunde träna idag men är fortfarande snorig o nu dessutom lite hostig så är nog ingen bra idé. Får hålla mig lite till. Låter som att jag är värsta träningsnarkomanen vars liv går i spillror när jag inte kan träna, men så är det inte. Det känns bara så när man är förkyld haha.

 

Lite boxning blev det också ;)
 

Den här helgen är en lugn o vit helg. Har blivit mycket party på sistone så det behövdes. Men nästa helg kör vi igen! I fredags var jag bara hemma och kollade veckans nya avsnitt av alla serier jag följer (det är en del nu..). Var så sjukt trött, tror jag somnade vid 22 men hade kunnat somna långt tidigare, ville bara inte sova bort hela helgen.

 

Igår vid 11-tiden åkte jag mot Micke igen. Gud vad arg jag blev, när jag åkte ifrån honom glömde jag linsvätskan så fick köpa en ny. Och sen när jag åkte från mamma glömde jag den hos henne! Så nu måste jag åka dit nästa vecka bara för att hämta den, känns så himla onödigt. Tur att jag hade en liten flaska att ha så länge i alla fall.

 

 

Hängde först hos honom en stund, drack kaffe (kommer sakna Tassimo-maskinen!) och tittade på senaste Vampire Diaries. Sen delade vi upp lite mer grejer, bl a några flaskor alkohol vi hade kvar som vi köpt på taxfree när vi rest.

 

Därefter packade vi ihop allt i bilen och åkte mot Rotebro. Det blev verkligen precis så det fick plats i bilen, proppfullt. Man kunde inte se bakåt. Lämnade av alla grejer där, allt pappersarbete och fick nyckeln. Sen åkte vi igen för att äta lunch och handla mat.

 

Anna sov över hos mig/mamma en kväll, mys :)
 

Är verkligen tacksam för Mickes hjälp och att vi fortfarande är vänner. Det betyder otroligt mycket för mig. Vi kommer antagligen fortsätta träffas en del på helger då vi har en del gemensamma vänner och båda gillar att festa. Det känns fortfarande jobbigt att det är slut (kommer ta ett tag att komma över), men det börjar kännas okej och jag börjar acceptera faktumet.

 

Såhär såg det dessvärre ut för några dagar sen. Men nu är typ allt borta och det är vår igen :D
 

Sen kom Anna över en sväng igår och höll mig sällskap. Skönt att inte vara helt själv första kvällen. Jag packade upp alla grejer (mest kläder) och så kollade vi på film.

 

Kändes ovant att sova här första kvällen såklart. Inte van vid såhär liten säng, saknar Mickes stora sköna mjuka säng; den är perfekt. Kommer ta ett tag att vänja sig vid det här.