I'm moving in

Fredagen var en tråkig arbetsdag. Man hade ju kommit in ledighetsstämning efter en dag o sen var det dags att jobba igen. :p Blivit bortskämd med röda dagar på sistone.

Idag åkte jag o Anna till Fruängen för att hämta nycklarna till lägenheten. De höll precis på att flytta ut. Fick nycklarna, lite rundvisning var tvättstugan ligger och så. Sen drog vi till IKEA där även Miranda joinade. IKEA i Kungens Kurva var mycket svårare att hitta i än Barkarby, inte alls lika bra. Och den orangea badrumsmattan jag hittade i torsdags fanns inte, fick köpa en svart istället. :( Buhu. Jag gillar färgglatt.

Hittade nästan allt vi skulle ha annars, förutom handduk. Jag vill ha en till handduk men det är inte akut. Blev mest köksutrustning, och så resårmadrasser och bäddmadrasser. Blev varsin 120cm-på-bredden-madrass. Verkar vara en ovanlig sängstorlek dock för fanns lakan i alla storlekar förutom 120, vad jag kunde se. Fick köpa 140-lakan.

Efter IKEA drog vi en sväng till Heron City. Först åt vi, var vrålhungriga. I början var det kul på IKEA men efter ett tag känner man panik och att man börjar bli svimfärdig. :p Blev asiatiskt som vanligt, känns som vi äter det jämt.

När vi var mätta och belåtna köpte jag en ny dator :D, och en HDMI-kabel på Media Markt. Hade spanat in en Sony Vaio tidigare men det blev en Asus. Har haft den här datorn i fyra och ett halvt år nu och den funkar inte särskilt bra längre så det var verkligen dags. Bra att ha en ny dator som fungerar bra då vi planerar att använda TV'n med datorn, hdmi-kabel alltså. Kollar ju inte på skitprogrammen på TV, man laddar ju ner/streamar.

Till sist tog vi en fika på Coffeehouse by George innan vi åkte hem till Fruängen igen.

 
Beställde hemleverans från IKEA, funkade jättebra. Kostade dock massa extra att välja tidpunkt dock, annars kunde de levererat när som helst mellan 17-21, och vi hade ingen lust att sitta och uggla i lägenheten i flera timmar när vi flyttar in imorgon liksom. Valde dock att bära in sakerna själva eftersom det kostade mer än dubbelt så mycket att få bärhjälp av deras personal.

Var lite nervösa över det p.g.a alla trappor och ingen hiss (tre våningar upp), men det gick hur bra som helst. Tack och lov var inte resårmadrasserna så tunga. Stora men inte särskilt tunga. Se där, inte behövdes några killar inte. ;) Vi klarade det galant.

Nu är jag tillbaka i Rotebro för sista natten här, underbart. Har städat och packat klart nu och chillar bara med sista Cola Light'en från kylen. Får skjuts av Lasse med grejerna till Fruängen imorgon, han ska envisas med att komma supertidigt. Kul att gå upp kl.8 på en söndag, men det får man leva med. :p Ska bli underbart att flytta in! Anna kommer lite senare på dagen så då kommer jag hinna ställa i ordning mitt till dess antagligen. Mysigt att göra sig hemmastadd. :)
#1 - - Anna:

Äntligen har vi flyttat in! <3