2014-10-20

Gud vad jag är dålig på att uppdatera. Nu var det i alla fall inte en månad sen sist. ;)

Har haft en bra helg. I fredags var jag bara hemma och körde min nya fredagstradition; chips till middag. Har nyligen upptäckt att Lidl faktiskt ligger jättenära här och de har fantastiskt goda barbecuechips för 9 kr! Inte riktigt lika goda som Estrellas men inte långt ifrån faktiskt.

AW-drink med Miranda efter jobbet i torsdags

Sen blev jag jätteuttråkad när chipsen var slut. Tog ett jättevarmt bad som jag orkade ligga i i ungefär fem minuter... sen blev jag väldigt sömnig så gick och la mig och somnade runt 22-tiden. Vaknade kl.7 nästa morgon och tänkte det är kört.. men sen lyckades jag somna om efter en stund och vaknade igen vid 11. Ungefär tolv timmars sömn, så gaalet skönt!

Tränade på dagen, gick inte så bra dock. Gud vad mycket jag har tappat... nu blir det skärpning, har varit så sjukt omotiverad efter semestern men nu har det faktiskt gått två månader sen dess. Var ganska tomt på gymmet, det var skönt.

På kvällen var det förkrök hos mig och sen utgång. Emma, Miranda o Tessan var här. Sen bangade Emma utgång, fy! Vi andra drog till Solidaritet. Var en riktigt rolig kväll, träffade på Micke och hans tyskafolk där också. Jag lyckades spräcka skärmen på min mobil lite grann.. det är ändå otroligt att den inte spruckit tidigare med tanke på hur många gånger jag tappat den. Lyckligtvis var det bara lite, uppe i ena hörnet.

Igår var jag uttråkad, skulle tvättat egentligen men sket i det för jag hade inte jättemycket tvätt ändå. Måste se till att boka ny tid snart dock..

In the dark-selfie på Solidaritet

Gustaf kom förbi; vi åt tacos och såg tre filmer - Good People, Free Birds och Despicable Me. Riktigt bra filmer alla tre! Full pott. Sen sov han över i Annas säng (den stackars sängen har längtat efter sällskap haha..).

Idag har jag varit väldigt trött på jobbet. Men tack o lov har det varit en riktigt lugn och bra dag. Sån enorm skillnad det är när nästan alla är på plats, till skillnad från på fredagar när många är lediga, slutar tidigt osv. då det är kaos. Har nästan varit mysigt, vi har suttit där o snackat skit och jag har läst igenom hela senaste Veckans Nu! som jag köpte igår. Det var heta beachbilder på Channing Tatum i den, very nice.

Efter jobbet tränade jag. Körde på trots att jag var trött, kände mig motiverad ändå. Särskilt efter att ha vägt mig i lördags... brukar väga runt 47 men i lördags var det mer. Usch fy! Så ska börja införa;

- Alltid stå upp på tunnelbanan, och stå upp på jobbet så mycket som möjligt
- Dricka mer vatten
- Äta mindre snabba kolhydrater (är ganska bra på det redan förutom på helgerna...)
- Mindre portioner!!
- Absolut inget vitt bröd, och så lite annat bröd som möjligt
- Att träna ska snarare vara regel än undantag, har ändå inget att göra på vardagskvällar och helgdagar vanligtvis :p
- Mer styrketräning och inte bara kondition (på torsdag blir det grit strength-pass, kommer dö så otränad som jag är nu... haha)
#1 - - Anna:

Haha det är bra att någon sover i sängen ;)