Take back the words that will break down my world

Freeeeeeeedag! :D Gotta love it. Dansar sittandes i soffan med dagens.. hundrade kaffe? Känns som att man bara blir mer och mer kaffeberoende. :p Så är det att ha ett kontorsjobb.

Igår efter jobbet var det träning på Södergymmet. Mötte Anna där. Mitt favoritgym men igår var jag inte pepp alls. Dag 10 i rad och jag kände att jag börjar tröttna lite... en riktig dipp dessvärre, och hade lägsta energinivån på hela veckan. Men körde på ändå fast blev väl inte hårdaste passet direkt.

Idag vände det lyckligtvis, dag 11! Är så rädd för att ta ens en enda vilodag, för det är såå lätt att tappa all motivation på en gång och fastna hemma i soffan. Måste hålla igång hela tiden. Sen är det bra också såklart, mår så mycket bättre och är tjugo gånger piggare.

Fredagsglad kollega!

I morse gick jag upp kl.5.20 och tränade innan jobbet, första gången på flera månader. Det var jättelätt att gå upp för jag behövde gå på toa och sen efter det hade jag vaknat till och gick inte och la mig igen. Skuttade nästan fram haha. Och så var det ljust ute. :)

Har kört ganska bra variation denhär veckan, tränat på tre olika gym, sprungit utomhus en gång och tränat på morgonen en gång. Det behövs verkligen variation om man ska träna varje dag, annars tröttnar man typ direkt.

Efter jobbet idag blev det shopping!! Äntligen lön. Blev inte jättemycket shopping, men lika bra så man kan shoppa mer än en gång på en månad. Köpte nya vårskor (igen.. fick skavsår av de andra), mycket bättre än de förra - både billigare, snyggare och bekvämare. Helsvarta med svarta snören, funderar på att köpa snören i nån annan färg, typ grön eller blå. Jag älskar ju färgglatt.

Sen blev det 5 eller 6 st nya tunna vårtröjor/toppar, det var det jag mest var ute efter. Det har blivit ganska varmt på kontoret nu och jag har inte så många tunna tröjor. Nu är jag ute efter träningskläder mest, nu när jag tränar så mycket behöver jag mer. Måste till Stadium.

Anna joinade efter en halvtimme och efter en timme kom även Camilla. När vi shoppat klart (eller blivit för hungriga snarare..) drog vi till en thairestaurang och åt väldigt god mat! Tog min vanliga rätt, kyckling med cashewnötter. Synd att den inte alls var stark bara. Det är olika beroende på var man beställer det. Slutligen tog vi en kaffe på Espresso House och sen åkte jag hem.

Har haft sån beslutsångest om vilken ätardag jag ska ta denhär veckan. Det givna valet är vanligtvis lördagen men nu ska jag ut imorgon och då hinner man inte riktigt med att frossa (och det vill man inte heller precis innan festandet) så denna vecka hade söndagen passat bäst eftersom jag antagligen kommer vara lite bakis och sugen på allt.

Thaifooooood <3

Men sen tänkte jag att jag aldrig kommer klara både fredag och lördag utan onyttigheter. Nu är fredagen nästan slut och jag känner att det inte kommer bli några problem alls. Förut hade jag mina s.k "chipsfredagar" då jag bara åkte hem efter jobbet direkt och slocknade i soffan med en påse chips. Men nu har jag upptäckt att bara man hittar på något på fredagseftermiddagarna istället (håller sig sysselsatt) och kommer hem lite senare på kvällen så är det ingen fara. Plus att sötsuget minskar ganska mycket när man tränar varje dag.

Imorgon kommer inte vara något problem heller, efter gymmet kommer jag inte ha något sug och då är det dags att göra sig ordning och tagga inför fest. Det har varit en liten utmaning denna vecka, det kan jag inte förneka. De goda kakorna har legat framme på jobbet och igår fick vi (bland det godaste jag vet) kladdkaka/brownie från 7eleven, men jag lät bli! Sen på kvällen tänkte jag nästan gå och köpa nåt gott men gjorde inte det.

När gofikat är framme på jobbet tänker jag, som Rachel's syster i Vänner så klokt sa "A moment on the lips, forever on the hips" haha. Att äta den där kakbiten går på någon minut och sen har man ångest minst resten av dagen om inte i flera dagar framöver, so not worth it. Däremot en ätardag i veckan behövs för att kunna bibehålla motivationen resten av dagarna, annars kommer det hela aldrig funka i längden.

Nog om detta, nu är det dags att kolla veckans nya serieavsnitt. :D