Goodbye Christmas!

Då var julen över, skönt. Nu vill jag ha vår! Är så sjukt trött på det här ständiga jävla mörkret. Och nu har det börjat bli kallt också. :( När det är några plusgrader är det ok men nu är det runt nollan och det är alldeles för kallt.

Har tränat hela julen men inte idag. Det var alldeles för kallt ute så jag var tvungen att gå hem direkt och värma mig i duschen. Sen har jag sån sjuk träningsvärk i vaderna. Excuses excuses.. borde passa på egentligen för snart smäller det. Nyårslöftestränarna invaderar gymmet i januari, fy fan. :( Och jag som verkligen behöver träna inför Mexico nu.

Fördrink hos mig innan julbordet förra veckan, oh what a night..

Julaftonsträning

Får vara ännu mer noggrann med det jag stoppar i mig, nog med allt chokladfrosseri. Har fått en chokladkräm av Philip som han köpte på Gymgrossisten, som innehåller 0 (ZERO) calories. Det måste medges att det inte är det godaste jag smakat men perfekt att ta en sked eller två av den när chokladsuget håller på att ta över. Det och Cola light är perfekt när man har sötsug men inte vill trycka i sig 1000 kalorier på fem minuter, typ. Så onödigt.

När Kalle Anka stod på de flesta teveapparaterna i landet så var jag på gymmet. Det var faktiskt några andra där också, men inte många. Efteråt skulle jag åka till mamma och fira jul men hittade inte nycklarna till henne och hon skulle komma hem så sent efter jobbet så jag orkade inte åka hela långa resan dit. I passed the ultimate loneliness challenge - spendera julafton ensam. Hade ingen mat hemma som vanligt och affärerna var stängda men hittade en påse potatiskroketter i frysen som Fanny hade som jag snodde. I have replaced them now, no worries.

 
På juldagen var det samma visa, tränade då också. Men sen blev jag hämtad av Björn så slapp åka tunnelbana och roslagsbana till mamma. Så det blev en amerikansk jul i år, "firade" på juldagen istället. Eller firade o firade. Det var mest att vi öppnade julklappar när mamma kom hem på kvällen. Alla blev nöjda. Jag fick allt jag önskat mig, vilket var välbehövliga, dock tråkiga grejer som jag inte pallar köpa till mig själv. Bl a en jättemysig morgonrock, duschdraperier och sängkläder.

Igår käkade vi lite julmat till frukost, kollade på Pocahontas på tv och sen fick jag skjuts hem igen. Drog till gymmet efter en kopp kaffe. Och sen drog jag till Philip, vi käkade massa skit och hade filmkväll. Very nice. Det är omöjligt att vara nyttig hos honom.. tur att jag inte är där så ofta. ;)

"Jag bryr mig inte hur jag ser ut, bara jag har magrutor" Philip - You and me both, bro ;)

Den "magiska" chokladen :p hahahaha

Nu kör jag en tvätt och chillar. Känns konstigt att man ska jobba igen imorgon. Känns som att jag varit ledig mycket längre än bara fyra dagar. Aja, bara tre dagar nu och sen är det långhelg igen. Frågan är bara vad man ska hitta på då... mer träning, for sure!