There's a power in what you do, now every other day I'll be watching you

Nu var det ett tag sen sist. Passar på att blogga nu när jag är fett uttråkad. Har varit sjuk sen i tisdags så det har varit kämpigt att jobba but I did it! Och imorgon är det äntligen fredag. :)

 
Har bestämt mig för att ha en vit månad (med modifikation). Det betyder inte noll tolerans på alkohol, däremot inga fyllor och inga utekvällar. Kan ta nån drink t ex till en middag eller så, och så är det en fest snart som jag inte vill missa men kommer hålla drickandet till ett minimum, så det inte blir något impuls-hetsätande och ingen baksmälla. Så pass att man kan träna dagen efter. If others can do it so can I. Vill inte att hela livet ska handla om alkohol. :p

 
Förra helgen var också lugn. På fredagen körde jag min sedvanliga chipskväll med serier. Hade inte så många serieavsnitt kvar dock för hade redan kollat på de flesta så blev uttråkad när de var slut och somnade tidigt. Men nu har jag laddat ner alla säsonger av Big Bang Theory, så sjukt kul! Hade bara sett det lite på tv förut och tyckte de var för nördiga men sen såg jag ett helt avsnitt som var otroligt roligt att jag bestämde mig för att ge det en ärlig chans och nu kan jag typ inte sluta kolla... har bara kommit till halva säsong 2 än och det finns 8 hittills. :D

Baby steps mot ett nyttigare liv - bytt ut det mjuka brödet till knäckebröd och mer te, mindre cola.

På lördagen träffade jag Miranda. Vi åt först middag på Broken och tog varsin drink. Sen var vi på bio och såg Jupiter Ascending. Den var ganska bra, bättre än jag trott. Och Channing Tatum säger man ju aldrig nej till. Han var nån konstig alien-typ i filmen så inte fullt lika snygg som vanligt, men man fick åtminstone se honom shirtless i några minuter. ;)

Mer har jag väl inte att rapportera i nuläget. Har en rolig helg framför mig så hoppas jag blir piggare snart, denhär förkylningen eller vad tusan man kan kalla det (har typ bara haft massa feber och lite värk) går upp och ner hela tiden. Krya på mig. :p