You could've been getting down to this sick beat

Då är man hemma igen efter semestern. Har haft en underbar vecka på Gran Canaria. :) Kom hem i lördags natt. Fick skjuts hela vägen hem från Arlanda till Fruängen av Gustafs föräldrar, så himla skönt. Var hemma runt 1, jättehungrig men hade inga pålägg hemma.. så fick bli två kokta ägg och toast.

Sen hade jag världens skönaste söndag. Sov ut, sen packade jag upp, tvättade, handlade mat, lagade matlådor och kollade nya serieavsnitt. Har hunnit komma en del på en vecka. Hade ingen jobbångest alls faktiskt. Och såhär efter första dagen har jag fortfarande inte det, känns himla skönt. Var jättekul att träffa alla igen. Somnade nångång mellan 2-3 inatt men var inte så trött ändå, lär säkert vara värre imorgon även om jag somnar tidigare ikväll.

 
Tillbaka till resan. Hade bra väder, ca 24 grader varje dag. De tre minusen på resan var 1. Sviiinkallt i vattnet (både pool och hav). Gick inte att bada. Enda badet vi fick var ett dopp i jacuzzin på hotellet och dopp i pool/hav upp till knäna. 2. Ganska kallt på kvällen/natten, ca 18 grader. 3. Superlågsäsong, därmed dålig fart på partylivet.

 
Hotellfrukost varje dag (mums!), iskalla Pepsi's i solen (de hade ingen cola i vending machines på hotellet) och underbart goda middagar varje kväll. Vårt hotell var en liten bit utanför centrum men nära och billigt med taxi. Har aldrig förut varit på ett hotell med så många pensionärer, tror knappt det fanns några människor mellan 20-30 över huvud taget, i så fall barnfamiljer. Usch bara ordet barnfamilj ger mig rysningar haha... har så svårt att tänka mig att jag någonsin kommer vilja ha barn. Det känns fortfarande lika avlägset som det alltid har gjort.

 
Nästsista dagen var vi på en partybåt. Var verkligen en korvfest men inga snygga killar dessvärre. Det var kul men inte värt pengarna. Att man alltid blir lurad på sånadär grejer alltså. :p Ska nog inte åka partybåt igen tror jag. I alla fall inte under lågsäsong.

Vill planera nästa resa nu!! Tänkte mig två stycken i sommar, precis som förra sommaren. Men i år vill jag åka till nya ställen, har åkt för mycket till samma ställen som jag redan varit på. Känner mig färdig med Kanarieöarna nu, i alla fall tills jag blir pensionär haha. ;) Det är helt enkelt för kallt i vattnet och på natten. Thailand nästa vinter! Och vill åka till USA snart igen.