Holding on to what we used to be, addicted to a memory

Då har mer än halva arbetsveckan gått igen... :)

I lördags var det Eurovision-kväll hos Anna. Sämsta bidragen någonsin i år alltså, femtio miljoner astråkiga ballader. Gillar Måns låt, den är rätt bra men den är inte i närheten av samma nivå som Euphoria. Men i jämförelse med årets bidrag var den mycket bättre, hade varit riktigt konstigt om vi inte vunnit.

Höll på att somna innan det ens hade börjat.. brukar det vara så utdraget?? 4 timmar långt och med så tråkiga bidrag, rena sömnpillret. Jag åkte hem innan det var slut och såg det sista på SVTPlay i mobilen på vägen hem. Kul att vi vann igen, man blir ju stolt. Vore roligt om finalen hölls i Stockholm nästa år. Inte för att jag ska gå men ändå. :p

Blev jordgubbar doppade i Nutella i lördags, himmelskt gott :D

Träningen gick riktigt bra i helgen. På lördagen körde jag en riktig killer ab workout och på söndagen blev det 10 km intervall-löpning. Började smått med löpningen igen i lördags, efter ca två veckors paus p.g.a värk i benhinnorna. Kändes hur bra som helst i söndags, pigga ben och grym kondition. Men sen fick jag lida av galen träningsvärk i vaderna haha. Igår kunde jag knappt gå normalt men idag kändes det bra igen.

Sprang lite idag men inte så mycket, fick ont i vänstra smalbenet och högra hälsenan. Hatar när sånt sätter stopp fast man känner att konditionen känns bra. Hur mycket jag än springer så blir jag ändå fortfarande andfådd att gå i trappor.. konstigt det där. :p

Har gått mindre bra med träningen nu i veckan, har varit omotiverad. Igår höll jag på att grina hela passet haha. Körde inte så länge i alla fall. Allt gick fel kändes det som - glömde vattenflaskan på jobbet, slog huvudet i en skåpslucka (aaaaaj...) och ställde in fel tid på cykeln så fick "börja om" igen efter 10 min. Major PMS day. Var två månader sen sist så var väl därför jag fick dubbel denna månad haha. Brukar inte ha psykiska pms-besvär men igår hade jag verkligen det haha.

Taggade på Eurovision. Eller...? ;)

Men har knappt haft något sötsug denna vecka i alla fall. :D Så konstigt. Varannan vecka är jag jättesötsugen, så att jag verkligen får kämpa hårt för att inte äta choklad varje dag. Och varannan vecka är jag det inte. Så har det typ varit sen jag började träna varje dag. Och motivationen går upp och ner, oftast går den upp rejält under helgen när man är utvilad (vilket också är tur med tanke på hur mycket skit man stoppar i sig). Har fortsatt köra varje dag i alla fall, är inne på dag 40-nånting nu, orkar inte räkna längre.

Har fortfarande inte fått min nya mobil. :@ På cdon stod det leveranstid 1-3 arbetsdagar. I fredags stod det "postad" men först i morse fick jag ett sms från postnord om att den var på väg. Om den kommer imorgon så har det gått 5 arbetsdagar. De borde skriva fler dagar under leveranstid så man blir positivt överraskad istället för att förvänta sig att den ska komma tidigare än vad den gör. Det bästa vore visserligen om den kom på fredag, imorgon slutar jag sent igen.

Lång arbetsdag idag, 7:45-18:30. Men det har gått fort ändå, mest stått i receptionen. Och såå värt, efter imorgon har jag jobbat ihop så jag slutar 10.45 den 12 juni. ;) Bara två kvällar till behövs för att få vara ledig hela dagen... hoppas verkligen det kommer tillfälle! Beror på om cheferna anser att vi behöver fler kvällar och man hinner anmäla sig, först till kvarn.

Tacodinner yesterday

Beställt ännu mer grejer från nätet haha.. har blivit så mycket på sistone. Det är asbra när man inte har tid/ork till att shoppa i affärer. Men det är farligt enkelt, ibland tänker man nästan inte på att det FAKTISKT dras pengarna från kontot.. haha. Närå. Planerar min ekonomi noga. Fast det spårade ur lite väl förra månaden, fick ju låna av mig själv (sparkontot) till slut. Men denna månad har jag mer kontroll.

Först beställde jag linser, inte så kul att lägga pengar på. Men behövdes. Sen beställde jag träningskläder från nelly.com. :D Första gången jag beställer därifrån. Har inte shoppat kläder från nätet på flera år, tycker inte det brukar bli riktigt som man tänkt sig. Men träningskläder är ganska enkla, det brukar vara lugnt. Hoppas inget är för stort bara. Beställde allt i S. Min vanliga klädstorlek är XS men träningskläder brukar vara lite tight:are och då har jag oftare S. Vill inte att det ska vara för tight. Störst risk är väl att tightsen är för stora, det hände tyvärr med ett par jag köpte från Gina Tricot som jag inte orkade lämna tillbaka. Får väl kolla om jag kan ge bort dem till nån kanske.

Detta blev det:
Gillar verkligen färgerna och dragkedjan på sport-bh'n och behövde verkligen en ny.. har bara tre st och två av dem är helsvarta och tråkiga, inte likt mig. Jag vill gärna vara så färgglad som möjligt på gymmet. ;)