You know it used to be mad love

Igår kväll var det AW och jobbmiddag. Vi var på en turkisk restaurang som hette Mangal Grill & Bar, på Vasagatan bredvid Mongolian BBQ. Jag hade inte tänkt dricka alls men sen såg jag Mojito på menyn så tog en. Himmelskt gott! Måste säga att jag saknar alkohol lite grann, i alla fall goda drinkar som den. ;)

Maten var också jättegod, tog kyckling med "spännande kryddor", som de kallade det. Vet inte om de var så spännande men gott var det i alla fall. Hade ätit massa salta pinnar innan också så blev så sjukt mätt. Trevlig men tidig kväll, jag drog hem redan runt halv åtta. Var så sjukt trött, hade gått upp kl.5.15 och tränat på morgonen. Och fredagskvällar är man som tröttast.

 
Somnade redan vid 22, kunde verkligen inte hålla mig vaken längre. Gick upp 8.30, hur pigg som helst. Efter en rejäl middag igår och en god natts sömn hade jag mycket energi på gymmet idag. :) Körde 1 timme och 40 minuter. Killer ab workout!

Lösningen på mina snacks/gottegris-problem är att äta mer MAT. Mer mat (med näring, inte tomma kalorier) ger mer träningsenergi och mindre sug på annat. Jag har ju kört mina chipsfredagar tidigare och haft inställningen att det är bättre att äta det till middag för att inte få i sig dubbla kalorier från både mat OCH snacks. Men det är helt fel.

Förra lördagen hade jag nooooll energi på gymmet, orkade ingenting. Dagen innan hade jag ätit en lätt sallad till lunch o sen chips o choklad till middag. Blev sprängmätt och det var gott om kalorier men ingen näring, fick typ 10 blodtrycksfall innan gymmet och orkade ingenting när jag tränade. :p Fördelen med att äta ordentliga matportioner är att dels orkar man inte alls lika mycket snacks efteråt, och sen så är man inte alls lika sugen som innan.

Jag vet, det här är inte direkt någon nyhet... jag borde tänkt på det tidigare. Men är så lat, pallar inte laga massa mat hela tiden. Kanske dags att utöka min matlagning till två dagar i veckan åtminstone.. ;P Och alltid storkok så det blir flera matlådor!

Gårdagens goda middag :)

Igår skickades min iPhone... Längtar tills jag får den! Det borde ju vara på måndag. Jag kommer vara uppe halva natten o hålla på med den säkert, haha. Inte bra på en måndagkväll, mycket bättre om den kommit igår. :p Sen jobbar jag kväll både onsdag och torsdag nästa vecka, och så är det kryssning på fredag. Kommer inte bli så mycket sömn nästa vecka känner jag.

Förut var jag inte intresserad av att jobba extra på kvällar men kom på den briljanta idén att då kan jag ta ut flex 12 juni när jag ska på Summerburst. Det börjar kl 14 så tyckte det kändes onödigt att ta en semesterdag, men najs om man kan sluta tidigare. Vem vet, jag kanske lyckas jobba så många extra timmar innan att jag kan flexa bort hela dagen. ;P