Now I know my heart is a ghost town

New week! Då var det vintertid och allting känns genast mycket mörkare. Blir typ mörkt direkt när man slutar jobba nu. :( I hate that. Mörkret är värre än kylan.

Men i mars blir det Cancún! Behöver få semestern beviljad bara, men det bör inte vara några problem. Det är mitt emellan sportlovet och påsklovet så. Spring break in Cancun, bitches! Så nice att åka till en ny resort, och ett helt nytt land. Har blivit lite väl mycket samma gamla resorter på senare år. När semestern blir beviljad (peppar, peppar) så skriver jag mer om detta.

Inspiration nr 1 - Taylor Swift

Bra, då har man något som håller igång träningsmotvationen under vintern också. Segt bara att det är som jobbigast att träna januari-februari för då är alla gym PACKADE med nyårslöftestränare. Och sämsta tiden att springa ute på när det är halt och man måste ha massa kläder på sig. Men om det inte blir alltför kallt kanske man kan springa ute lite i alla fall. Just nu har jag inte sprungit på flera månader så får jätteont i hälsenorna så fort jag försöker börja..

Det senaste på dietfronten är att jag måste sluta ersätta så mycket mat med choklad och snacks. Det är så lose lose, får ingen energi alls av alla dessa tomma kalorier men lägger på mig fett. Har inte orkat laga någon mat så det är mest därför. Tänker inte börja med det heller men ska återgå till det som jag körde på under min nyttiga period i våras, fast snäppet bättre.

Yoghurt med färska hallon till frukost, frukt till mellanmål, kycklingsallad till lunch och en lätt middag som t ex knäckemackor med ägg, mer yoghurt, proteinchokladpudding eller proteinshake. Med undantag såklart, i alla fall på helger.

Inspiration nr 2 - Sharni Vinson

Och ska alltid ha Cola light i kylen, det är perfekt att ta en sån kall om man känner sig sugen på något onyttigt. Det sägs att sötningsmedlet i colan bara gör att man blir mer sugen på andra godsaker, men det stämmer inte på mig. Colan är så söt att det är ett jättebra substitut när man känner sig sugen på t ex choklad. 1 kalori per burk. :p

Har börjat kolla på serien Inside Amy Schumer. Har gillat henne sen jag såg henne i Trainwreck. Trodde inte jag gillade stand up comedy men nu har jag insett att jag gör det, om det är med kvinnor. Manlig stand-up är bara löjlig. Det är hög igenkänningsfaktor i Amys skämt. :D Finns inte jättemånga avsnitt dock så snart behöver jag en ny serie igen.

Är inte ett dugg partysugen just nu men det är bara bra. Bättre att fokusera på träningen så man inte blir alltför fet på vintern. Är rädd att förbränningen bara blir sämre och sämre, har knappt lyckats gå ner ett kilo ens sen semestern för två-tre månader sen. Börjar fan bli rädd alltså. It's all downhill from here..

Inspiration nr 3 - Keira Knightley

I fredags var jag hos mamma. Åt hennes goda kålsoppa (det var evigheter sen!) och så ringde vi videosamtal till två av hennes systrar via Facebook. ;p Det var kul. Sen kollade hon på film på tv medan jag kollade veckans nya serieavsnitt i paddan. Så härligt att umgås utan att umgås, alltså att man gör varsin grej men ändå är tillsammans. Det är nåt jag saknar. Kanske kunde ha varit så här hemma med mig o Fanny om det var mysigare i vardagsrummet. Men ingen orkar fixa det haha. Inte billigt med en ny soffa direkt. Jag ska inte investera i några fler hemmaprylar förrän jag har ett eget boende på obestämd tid. Lägger hellre pengarna på resor.

I lördags var jag hos Philip och vi hade Vänner-maraton med massa gott. Köpte med oss käk från grillen i Blackeberg (där har man varit måånga gånger), jag köpte en korvtallrik. Hade såna pommes frites-cravings. Sen blev det kärleksmums, kinapuffar och barbecuechips. Nu har jag sett igenom alla säsonger av Vänner igen, känns tomt som alltid. Får vänta ett par månader, nåt år till innan man kan kolla på det igen utan att det blir tjatigt. ;P