Goodbye vacation

Home sweet home. Not!

På fredagen åkte vi ut till Coney Island. Bara sisådär trettio tunnelbanestationer från stan haha. Tog ca en timme. Så värt dock. Jättemysigt ställe. Karuseller (fast vi åkte inga), grymmaste godisaffären och världens första hot dog. Strosade runt lite, Gurra åt två korvar från Nathan's, sen solade o badade vi en stund men vattnet var rätt kallt.

Tog fries och en milkshake sen, såå gott! Äter typ aldrig fries hemma, kanske därför jag är så besatt av det när jag är på semester. ;P

 
 Sista dagen (lördag), igår alltså, gick vi upp kl.7 på morgonen för att åka ut till stranden vid Jersey Shore. Det var vi och ett gäng av hans kollegor. Skönt gäng. Vattnet där var heeelt perfekt, precis lagom kallt! Såå skönt. Blev några dopp. Och paniksolade utan solkräm. Fick rätt bra med färg men den lär ju försvinna på två röda. Skulle inte förvåna mig om den var borta imorgon redan haha. Men det hoppas jag inte, vill visa upp det på jobbet imorgon. ;)

 
Vid 13 körde vi hem. Tog en snabbdusch o liten drink och körde sen till flygplatsen som var nära, typ 10 min. Allting gick smidigt på flygplatsen. Käkade fries (big surprise) och onion rings innan jag gick på flyget. Tänkte köpa drinkar på flyget för mina sista cash men så tog de inte cash! Så typiskt. Behövdes bara en drink dock, sippade på den långsamt varje gång det blev lite turbulens.

Tog ca 7½ timme, kollade serier under hela flygningen. Mycket skönare flygning denna gång, jag bytte plats med en kille så jag fick sitta längst ut (obegränsad toa-tillgång till min lilla blåsa, yeey) och ingen satt i mitten så vi hade mer space.

 
Var hemma vid tio i förmiddags. Var till en början vääldigt svårt att hålla sig vaken. Jag unnade mig en liten powernap på ca en timme och efter den var det ännu svårare att vakna till men nu har jag kommit igång. Vill inte somna för tidigt för då är det snart dags för jobbet. Usch fy. Men känslan är alltid värre innan, brukar kännas mer ok när man väl är där.

Nästa USA-besök vill jag till Florida! :D