Shoppingspree

Helg äntligen. :)

Igår åkte jag hem direkt efter jobbet, förstås. Chipskväll. Blev tråkig snabbt dock, fredagskvällar brukar vara rätt trista när man inte gör nåt så jag somnade ganska tidigt.

Svårt att komma upp idag, om man ligger kvar kan man typ sova hur länge som helst!

At work

Mötte Anna i Mall of Scandinavia lite före 13. Shoppiiiing! Växlade in några dollar jag hade kvar, blev lagom till att handla tråkisgrejer på Apoteket som behövdes. Sen laddade vi med energidryck för att orka shoppa. Var lite trött o yr i början men sen blev det bättre faktiskt.

Köpte en hel del, mest på Gina. Förut var H&M affären jag handlade mest men inte längre. Handlade för 1800 kr på Gina. 2 par jeans och 4 hoodies. Perfekt till hösten. :) Köpte 2 par jeans i USA också så nu har jag 4 nya till denna säsong, känns lagom. Sen blev det lite annat smått o gott. Bra shoppingrunda, vi båda hittade en hel del. Varje augusti-lön är en shoppingspree för det e typ enda månaden på året jag kör på utan att spara, annars sparar jag till resor hela tiden.

Chipsfredag

 
Avslutade rundan med en fika på Espresso House, sen kom Miranda. Då åt vi middag på ett asiatiskt ställe, det var helt ok. Såsen var kanske inte den godaste. Miranda köpte roliga chopsticks med Angry Birds på. ;P Det och nagellack var det hon hann köpa, hon hade jobbat stackarn. ;)

Sen gick Anna hem. Jag o Miranda gick på bio och såg Nerve. Riktigt spännande film! Rekommenderar verkligen. Hoppas det kommer en uppföljare, skulle nog tro att det gör det. Bra filmidé som man kan spinna vidare på.

Två ankor på bio

Nu har jag satt mig tillrätta i sängen. Packat ner alla kläder som ska bort i sopsäckar som dykt upp (vet inte om Fanny hittade mina gamla eller köpte nya). Det blev två fulla sopsäckar med kläder. Skönt att bli av med gammalt skit. Ska gå o slänga det i klädcontainern imorgon. Hade gärna gjort det direkt men det började precis mörkna, tänkte att det skulle se konstigt ut om jag gick runt i mörkret med en stor sopsäck haha.

Så imorgon ska jag slänga gamla kläder och tidningar, åka till Liljeholmen och köpa flyttkartonger och packa ordentligt så det inte blir så mycket att göra sen. Jobbar ju mån-tis, sen ska vi städa på onsdagen och sen flyttar jag. Är så trött efter jobbet så bäst att få det mesta gjort när man är ledig.

Nu blir det Netflix & chill (Scream säsong 2).