Jetlag is a bitch

Freakin' jetlag. Igår natt försökte jag somna mellan midnatt och 3, sen gav jag upp och bestämde mig för att vara uppe hela natten istället så att jag kanske kunde ställa allting tillrätta nästkommande natt. Lyckades hålla mig vaken till åtta på kvällen igår, sen sov jag till 11. Femton timmar.

Så nu är jag pigg igen och lär inte kunna somna inatt.. var uppe en hel natt i onödan! Blir kul att jobba imorgon.. #megadeluxeångest. Drömde dessutom att jag kom tillbaka till jobbet och ingen brydde sig, haha. Hoppas det inte blir så!

Igår var jag på bio med Anna i Heron City. Schyst av henne att ta sig till mina trakter. Jag var så trött och tanken på att åka tunnelbana med massa folk gjorde mig illamående. Skulle bara vilja gömma mig hemma i några veckor, orkar verkligen inte vistas bland massa folk. Promenerade till Heron.

Vi hade tänkt att shoppa till en början, då hade vi även planerat att åka till nån annan galleria. Men jag var alldeles för trött, och dessutom för fet för att shoppa just nu. Det får nog vänta ett par veckor då jag gått ner i vikt.

Filmen vi såg var My Big Fat Greek Wedding 2. Kan inte fatta att den första kom ut för 14 år sen, shit vad tiden går. Filmen var mysig och småkul. Var dock alldeles för trött för bio egentligen, under typ en halvtimme fick jag kämpa extreemt hårt för att inte somna. Har nog aldrig fått anstränga mig så mycket för att inte somna som då haha. Fick byta sittställning hela tiden.

Vi delade på en mellanpopcorn och sen blev det lite choklad. Annars har jag varit ganska duktig dagarna sen jag kommit hem. Typ inte haft nåt chokladsug alls, har inte ens varit frestad när jag varit i affären. Så kan det bli när man vräker i sig skit i två veckor. Det brukar inte hålla länge dock, men jag utnyttjar det sålänge det varar.

Har tränat varje dag sen jag kom hem också. Kört i de nya gymlokalerna i Fruängen, sjukt nice! Helt nytt och fräscht, mycket större än det förra också.

Idag kom Miranda hit. Vi pratade om resan och lite annat smått o gott. Hade tänkt träna innan men bangade för att jag var så trött. Om jag inte hade tvingat mig upp vid 11 hade jag kunnat sova hela dagen haha. Blev dock piggare efter ett tag så vi drog till gymmet sen ändå, himla tur det. :) Körde i nästan två timmar.

Vi testade en ny maskin där man går i trappor. Jag gillade den, men en stoor nackdel dock.. den brände förvånansvärt (typ galet!) lite kalorier i förhållande till hur jobbig den var! Man kan ju tycka att ju jobbigare en grej är, desto mer kalorier borde den bränna? 19 min, 1200 trappsteg, bara 100 kalorier. Lika lång tid intensiv spinning bränner typ tre gånger så mycket. Så jag kommer nog inte spendera jättemycket tid på den, kan vara bra som uppvärmning om man ska köra ett styrkepass t ex.

Till middag blev det en omelett med skinka, tomat o gräslök och en grov fralla med tomat o skinka. :) Mycket gott. Gjorde ett halvhjärtat försök att somna för en stund sen men kände direkt att det går inte. Samtidigt som hjärnan blev helt klarvaken så kände jag stress över att jag inte skulle somna och det gjorde saken ännu värre.

Kommer dö imorgon! Ska jobba 8:00-18:45 dessutom. Inte jättesmart att sätta upp sig på ett kvällspass first thing efter semestern, men jag tar alltid alla kvällspass jag får tag i för tillfällena är inte jättemånga och man vill ju tjäna extra cash till resor. ;P