Långhelg firas med att boka resa

Äntligen helg!
 
Fredagen var bra. Arbetsdagen var typ så bra som en arbetsdag kan bli. Lagom mycket att göra, lite småkaos på eftermiddagen men det var bara kul, några kollegor bjöd på goooo fika just som jag var sugen på något gott, många skratt osv.

Efter jobbet åkte jag till Tommy, vi drog till City Gross o handlade och till Systemet. Försökte vara uppfinningsrik med vad vi skulle äta till middag men var super-tacossugen så så fick det bli. Går så himla fort att göra när en steker färsen och den andra gör grönsakerna. Osså lite chips till efterrätt och jordgubbar, de sålde en liter för 30 spänn.

Kollade lite serier, sen på kvällen bokade vi resa till i juli! Har gjort lite research, gick igenom ordentligt idag och hittade nu. Det blir Porec i Kroatien 15-22 juli. Ingen av oss har varit i Kroatien förut och jag har länge velat åka dit så det ska bli riktigt härligt. :) Senaste åren har jag mer och mer velat åka till nya länder och besöka nya platser. Är färdig med att åka tillbaka till ungdomspartyställena som Ayia Napa och Magaluf. Medeltemperaturen där är runt 30 grader i juli och det tar bara 2,5 timme att flyga dit. And no jetlag!

Lite gamla stan-feeling. Man kan även ta en dagsutflykt till Venedig :)

Nu har Tommy dragit iväg för att spela golf. Jag ska snart dra till gymmet i Vällingby. Ser t.o.m fram emot det faktiskt. Har försökt (kanske inte så helhjärtat...) att ta mig till gymmet i veckan men är så sjukt otaggad efter jobbet när ingen kollega kan följa med. Men nu är jag faktiskt lite taggad och känner att jag har energi.