Visby & bröllop

Åhh så skönt det är att vara hemma! Vi var ju bara hemma en halv dag mellan Umeå och Visby så har varit borta i typ en vecka. Men det känns som att vi inte har varit hemma på flera månader. Jag hade nog aldrig pallat att vara turnerande artist och få vara hemma så sällan. ;P Home sweet home.

Vi tog båten som gick typ 11:20 från Nynäshamn i onsdags. Tog ca tre och en halvtimme till Visby. Så sjukt tråkig båt alltså. Och eftersom vi knappt hann vara hemma så hade jag glömt att förbereda inför den tråkiga båtresan. Glömde ladda paddan med serier och glömde min bok i bilen.

 
Väl framme strosade vi runt lite, tog något glas på en uteservering i solen. Tommy lämnade in sin kostym hos skräddarn. Sen blev det middag på O'Learys, promenerade vid havet under solnedgången..

På torsdagen var det också fint väder så till en början gick jag ut i bara shorts och t-shirt. Men det var ett misstag för det blåste kallt så jag fick ganska snabbt gå och byta om haha. Vi åt först hotellfrukost. Den var helt ok men det jag saknade framförallt var nog bacon. Det borde vara obligatoriskt på hotellfrukost.

Sen tog vi en glass i en stor glassbar de har där med massa olika smaker, allt från vanlig choklad och bär till kaffe, Mojito, Heineken... var inte så sugen på den sistnämnda kan jag ju säga. Men Mojiton var god. Åkte även Blå Tåget som var en liten runda runtomkring på 20 min, med en gotländsk mysig röst som berättade om lite historia.

 
Till middag åt vi tapas. Det godaste av allt var nog vitlöksbrödet. Var nog godaste jag ätit faktiskt. Sa att vi måste göra eget vitlöksbröd någon gång, det är så mycket godare med färskt än med sånt färdigt eller fruset som man vanligtvis köper.

På kvällen tog vi ett glas med Tommys vänner Oliver och Nikki som också skulle på bröllopet. Skönt med två till som typ inte kände någon annan än brudparet.

Sen var det fredag och löning. Vilket inte var särskilt festligt för mig, eftersom jag tog ledigt en vecka mellan mina jobb + hade ett fåtal semesterdagar att betala tillbaka från förra blev det inte särskilt mycket. Och eftersom jag bara hinner jobba två-tre dagar på nya jobbet denna månad blir det knappt någon lön nästa månad heller. Så får snåla som tusan i två månader nu. Tur att sommaren är över.

 
Tommy handlade det sista till bröllopsoutfiten, skjorta och skärp. Sen åkte vi ut till Katthammarsvik för att hämta brudgummen som skulle bo på hotell inne i Visby sista natten innan bröllopet. När vi kom tillbaka till stan hade de tid hos barberare. Tommy fixade både håret och skägget som han hade sparat ett tag så han började se lite vilde-aktig ut haha... Don't tell him I said that. ;) Resultatet blev jättefint i alla fall!

På kvällen var det middag på Munkkällaren - tror jag den hette? Det var jag, Tommy, Nicklas + bror samt Tommys mamma Eva och hennes man John som precis kommit till Visby. De flesta verkade lite småbesvikna på maten men jag var rätt nöjd. Främst med potatisen. Älskar verkligen potatis...

Efter middagen blev det en drink för min del, sen gick jag tillbaka till hotellet rätt tidigt. De andra var kvar och Tommy kom inramlandes på hotellrummet efter några öl haha.

Och så var det lördag, bröllopsdagen! Tommy, som bestman, verkade nästan nervösare än brudgummen själv haha. Vi och Nicklas fick skjuts av hans bror ut till Katthammarsvik där bröllopet skulle äga rum.

 
Det var ett jättevackert bröllop. Jag har inte känt brudparet särskilt länge men det var svårt att inte bli rörd när man såg hur lyckliga de var. Själva ceremonin i kyrkan var inte så lång, precis lagom. Inte mig emot, jag är inte så "kyrklig" av mig haha.

Bröllopsfesten skulle vara en liten bit bort, vi och de flesta andra promenerade. Blev lite bubbel och mingel där. Sen var det middag, lite lekar och fest. Vi tog en taxi tillbaka till Visby kl.01.

Igår hade vi bokat kvällsbåten eftersom Tommy hade räknat med att vara bakis och icke körduglig. Men det ångrade man lite, blev inte direkt full på bröllopet (svårt att hålla igång så länge haha). Hade inga pengar och dessutom var det dåligt väder. Trevligt att vi kunde hänga med Eva och John i alla fall.

Hur snygg är han inte i kostym då <3 Och tack för klänningen Fatma :)

 
Nån dryg timme efter frukosten var jag vrålhungrig igen, är alltid så dagen efter att jag druckit alkohol även om jag inte varit full. Så köpte en stor macka från Subway. Spicy Italian är verkligen min favorit nu, så sjukt god. Strosade runt lite till, åt glass igen...

Båten hem gick 19:20. Och så var det köer på vägen hem p.g.a vägarbete eller nåt, så sjukt störande. Var hemma nångång efter midnatt och gick till sängs direkt. I morse väckte jag en småsur Tommy kl.08:30 haha. Min sista lediga dag vill jag inte slösa bort!

Vi åkte direkt till City Gross, pantade burkar och handlade. När vi kom hem funkade inte Internet så då var vi lite sura ett tag. Sen efter att ha varit i kontakt med kundtjänst som försökte sälja på oss nåt onödigt skit och tackat nej så funkade det plötsligt igen efter att vi lagt på... tajmingen kändes lite skum. Menmen, nu funkar det åtminstone igen.

 
Tänker inte gå utanför dörren resten av dagen trots att det är fint väder. Så galet skönt med en hemmadag. Imorgon börjar jag på nya jobbet! Är inte nervös än så det är ju skönt. Känns mest bara kul. Har nog aldrig längtat tillbaka till vardagen lika mycket som jag gör nu. Efter så mycket hotell, roadtrips, semestermat och dryck ska det bli nice att laga mat och hänga hemma på kvällarna.

Vi ska köra en vit månad nu också. Har sällan varit berusad i år men däremot smådruckit en hel del, mer än vanligt. Är trött på all form av alkohol nu, för mig blir det nog två vita månader.
#1 - - Anna:

Ni är så fina tillsammans <3! hoppas det går bra på nya jobbet imorgo! :D