Resumé 2017

Efter tre dåliga år kom äntligen mitt år, 2017. <3 Det blir svårt att toppa nästa år, it's been a really good year.

Januari
- Året började väldigt kallt kommer jag ihåg. Mellan 15 till 20 minusgrader.
- Var bland annat på en AW med mitt lilla favoritgäng från jobbet. På Wokhouse med god mat & billiga drinkar.
- Jag och Miranda åkte till Norrtälje och festade en kväll med Tessan o Jackie. Själva bussturen dit var typ roligare än något annat haha.
- Hade chattat med Tommy nån dryg månad typ. Så den 15:e januari (på självaste mammas födelsedag) så var jag och Anna o shoppade lite i MoS. Så blev det spontant att jag bjöd dit Tommy och vi hade vår första dejt :) Snart gått ett år sen dess, galet!
- Avslutade även 164 dagars chokladförbud med resultatet att jag blev av med mitt choklad/sockerberoende.

Februari
- Från vår första dejt fortsatte jag träffa Tommy varje helg i några veckor tills det blev oftare och oftare ;) Vi brukade ha Mello-dejter, fattar dock inte varför jag var så förtjust i det just i år? Tänker verkligen inte kolla nästa år! Annars blev jag bortskämd med massa god mat o mys.
- Började så smått söka jobb igen, efter att ha hållit på till o från sen våren 2013 haha. Den som väntar på nåt gott...
- I slutet av månaden hade Anna födelsedagsmiddag på Grekiska Kolgrillsbaren. Det var även kvällen då Tommy fick träffa några av mina vänner för "första" gången (om man inte räknar med då vi egentligen träffades för första gången på en kryssning i februari 2014). Men då det inte blev något mellan oss eftersom det - bokstavligen - var några dagar innan jag blev singel... Än en gång, den som väntar på nåt gott! :D

Mars
- Köpte en ny padda strax innan det var dags att åka på en efterlängtad resa till Dominikanska Republiken med Philip :) Underbar resa med fantastiskt väder och bra mat. Lite träning o lite fest men mest chill! Det var en cool känsla att nästan längta hem samtidigt eftersom jag saknade Tommy.
- Annars hände väl inte så mycket anmärkningsvärt förutom att man (som alltid i mars) trodde att våren kommit men det var typ över två månader kvar...

April
- I månadsskiftet mars/april åkte vi på konferens med jobbet. Övernattade på hotell och hade möten och tävlingar/lekar i grupper. Riktigt roligt och mitt lag vann! Är glad att jag fick uppleva detta med dem innan jag slutade. Saknar fortfarande mina gamla kollegor.
- Exakt en vecka efter det var den hemska terrorattacken. Då fick vi istället bonda på ett tråkigt sätt när vi var fast på jobbet halva fredagskvällen.
- Dagen efter terrorn blev min och Tommys dag då vi officiellt blev tillsammans. Var även dagen då han söp ner mig på O'Learys för att våga följa med på familjemiddag hos hans mamma haha.
- Över påsk åkte vi till Öland till Eva o Johns landställe. Tanken var sen att åka vidare till Tyskland för att köpa alkohol men det blev inte så p.g.a snö och farligt körväder.
- Valborg spenderades i Skogås på grillning och fest med vänner.

Maj
- Gustaf kom hem till Sverige o hälsade på innan flytt från USA till Canada. Kärt återseende!
- Hade en grym AW med kollegorna i underbart väder.
- Åkte på spontankryssning med Miranda, även den i underbart väder, men inte den mest lyckade kryssningen kanske haha.
- Flyttade äntligen ut från lägenheten i Väsby, kände mig aldrig riktigt hemma där. Det var creepy att bo på bottenvåningen och kände mig så isolerad när det var så långt från stan och alla man kände. Officiellt blev det flytt in till Anna och Tobbe i Solna där jag hyrde ett rum, men spenderade nästan all min tid hos Tommy vid det här laget.
 
Juni
- På nationaldagen åkte vi in till stan o hängde på Smaka på Stockholm
- Fick blommor av Tommy till jobbet och alla på jobbet blev eld o lågor ;P
- Var på Summerburst med Anna, Miranda, Philip och tvingade med Tommy också. Var lite mindre bra i år p.g.a dåligt väder, Bieber och alla fjortisar som knuffades. David Guetta var grymmast.
- Midsommar spenderades ute i skärgårn på Värmdö. Härlig helg som kunde varit lite varmare dock. Robban var den enda som badade haha. Första gången jag fick se Tommy aspackad - själv blev det tidig sänggång p.g.a extrem huvudvärk...

Juli
- Inte särskilt förvånande var detta årets bästa månad. Summer helps. <3
- Detta var månaden då jag och Tommy var på vår första resa ihop, till Kroatien. Fantastisk vecka - perfekt väder, god mat och vi hade hur mysigt som helst. Inte alls mycket turister och jättefin stad.
- Samma månad flyttade jag officiellt in.
- Och som att inte det var nog så fick jag efter många års slit äntligen ett nytt jobb! Inget har någonsin varit så efterlängtat som detta. Var på tre intervjuer under min första semestervecka innan vi åkte utomlands. Fick dock inte svar från det jag hoppats på så sms:ade konsultchefen från solstolen i Kroatien haha. Den 31 juli var det officiellt att jag blev erbjuden tjänsten.
- Var även på 90s-festivalen vilket var grymt kul. Bra musik och härlig stämning. Det regnade men var ändå så varmt att det bara var skönt!
- I slutet av månaden åkte jag, Tommy, Anna o Tobbe till Göteborg. Var på Liseberg och hade en kul helg trots regn :) På vägen hem stannade vi på Gränna o köpte polkagrisar.

Augusti
- Tommy fyllde år och vi hade födelsedagsfest hemma och gick sen ut till Golden Hits (första gången för mig, ganska kul ställe). Riktigt lyckad kväll.
- Slutade efter sex år och fem månader på jobbet. Fick en avskedskorg med massa gott (de försökte alltid göda mig haha)
- Direkt efter avskedet på jobbet åkte jag och Tommy till Umeå. Bodde hos hans pappa i några dagar. Tog det lugnt, myste, åt grillat, kollade i butiker, hälsade på hans farmor & farfar.
- Kom hem och landade nån dag innan det bar av till några dagar i Visby. Hade jättemysigt där och resan avslutades med Nicklas o Malins bröllop.
- Efter den semestern var det back to reality och började på nya jobbet i slutet av månaden.
 
September
- Inte överdrivet händelserik månad. Hade en liten kris i början på nya jobbet när jag insåg hur mycket jag saknade gamla kollegorna. Men det gick över efter nån vecka.
- Åkte till Riga en helg med Tommy (hans födelsedagspresent från mig). Deluxe-hytt och så var det sommarväder i Riga fast det var slutet av månaden. Riktigt mysig helg!

Oktober
- Jobbet anordnade bowling så att man fick träffa sina nya kollegor vilket var riktigt kul. Mitt lag vann och vi fick varsin goodiebag.
- Flera nya arbetsplatser vilket var kul. Älskar variation.
- I slutet av månaden var vi på spelning och spenderade sen en timme i Max i väntan på maten. Aldrig äta där igen typ. Dagen efter sträckkollade vi igenom hela säsong 2 av Stranger Things.

November
- Jag fyllde år. Firade det några dagar innan hos mamma med presenter och fick med oss massa mat hem. Bland annat hennes kålsoppa som jag (och nu även Tommy) älskar, men som man tyvärr blir sjukt dålig i magen av haha.
- Själva födelsedagen var en söndag. Spenderade den med lite shopping i Kista Galleria (behövde lite variation från MoS). Fick en ny fin vinterjacka i present av Tommy, och Nutella-pannkakor till frukost.
- Sista dagen i november var det julmingel på jobbet. Riktigt trevlig kväll och jag fick ta med mig Miranda som blev intervjuad efter att ha druckit vin. ;P

December
- Månaden är inte slut än men den har varit bra. Förutom att jag är sjukt trött på vintern redan. :(
- I början av månaden var vi på julbord med Tommys jobb. Båt ut till Vaxholm och jättemysigt ställe.
- Föråt mig på lussebullar som fanns på typ alla ställen jag jobbade på.
- Var på Hundmässan och blev grymt besviken att jag inte fick mysa med shiba. :((
- Spenderade en lugn o skön och julklappsfri jul hos mamma.
#1 - - Anna:

Ett bra år 😃👌🏼