If this night is not forever, at least we are together

Då var det ny arbetsvecka. Är taggad på veckan i övrigt men inte arbetet... Måste få ordning på detta.

Anyway, helgen var bra. :) Det var bra det för nu blir det inga röda dagar på ett tag. Semester om två månader. How will I survive until then?!

I lördags var vi i Norrtälje och gick ut. Det var jag, Miranda o Jackie som åkte till Tessan. Från att jag lämnade dörren hemma tills jag kom fram var tre timmar haha. Men promenerade till stationen först och så var det tjugo minuters "paus" i stan för att handla o gå på toa. Mötte Miranda i Danderyd. Bussen till Norrtälje tar drygt en timme men det var en mysig resa, vi satt på övervåningen. Lite förkrök o skitsnack. :)

Hon hade laddat upp bra med färdkost inför resan haha

 
När vi kom fram gick vi vilse såklart, vad annars med Miranda? Haha. Hon hade varit där några gånger men hittade ändå inte... jag blev skitsur till slut! En promenad som skulle tagit typ fem minuter tog en halvtimme för vi gick åt fel håll och det var skitkallt ute.

Till slut kom vi dit i alla fall, efter några samtal med vägbeskrivning haha. Jackie var redan där. Hon beställde en pizza som jag tror hon fick gratis?? För hon hade råkat välja kontant men hade inga kontanter.. haha fett weird. Jag hade köpt med mig en sallad.

Körde vidare på Prosecco-fylla, det är ett vinnande koncept. Blir inte för full, spårar inte ur och blir inte bakis. Kan dock behöva kompletteras med nån drink eller två. Men jag höll mig undan shotsen, serverade bara de andra haha. Hade lite o göra med att det var kanelvodka också, usch fy o blä. Lukten påminde om Fireball som är det vidrigaste jag någonsin smakat. Och beställde t.o.m en fyra istället för sexa när vi var ute, måste vara första gången typ någonsin?? Är det detta år jag kommer bli vuxen? Who knows. ;) Tänkte att jag kan försööka vara lite ekonomisk också inför resan nu...

 
Det var en rolig kväll tills Tessan hade massa relationsdrama med sin kille. Det värsta var att de skulle stå ute i kylan och bråka, vafan?! Vi höll på att frysa ihjäl. Avslutade kvällen på ett kebabhak där Miranda råkade betala för sin mat två gånger för att hon var så full haha! Kvällens bästa.

Jag och Miranda sov på soffan, stackarn fick kortsidan och hamnade typ med huvudet utanför haha. På morgonen skulle vi beställa pizza men klockan var 10 och de öppnade inte förrän 12 så det blev inget. Lika bra det. Köpte en korv på vägen istället.

Var inte bakis igår men däremot vansinnigt trött. The Fall-maraton på Netflix och somnade kl.19. Sådan borde varje söndag vara.

 
Idag var man mindre sugen på att jobba igen. Märks att julloven är slut nu, det var totalt kaos typ överallt? Var helt slut, och så yr. Tur att vi gjort så fasta planer med träningen, annars hade det varit så lätt att banga. Började lätt med indoor walking-pass. Fast det kändes inte lätt alls nu när man är i så dålig form... fick hålla i mig några gånger för att inte ramla baklänges, såå trött haha.

Men kändes galet skönt efteråt, när man kört ordentligt kändes det som att man gått ner flera kilo. Om det ändå vore så väl. Köpte med mig en sallad och lyckades matcha både tåg och buss perfekt. Bra kväll. Nu ska jag se sista avsnittet av The Fall, sen är det dags att leta ny serie, igen. Blandade känslor varje gång. ;P