Dominikanska Republiken

Zzzåå trööött. Flyget landade vid 9:15 i morse. Har än så länge varit vaken i 21 timmar. Skulle vara skönt med en powernap right about now men känns som att den skulle förstöra allting. Hade så mysiga planer för alla serier o allt jag skulle se när jag kom hem, men nu slog tröttheten till och har inte lust för nånting alls förutom att sova haha. Men är rädd för att slösa bort hela sista semesterdagen då. ;P

Har haft en härlig resa! Bra destination för sol/bad och vattensporter men kanske inte så mycket för party. Fast jag grät väl inte direkt över det kanske.. orkar typ aldrig festa längre? Jag måste verkligen hålla igång hela tiden i så fall för om jag har börjat dricka och tar det lugnt i fem minuter så somnar jag typ. Kan inte alls köra som Philip, bara sitta i baren, dricka drinkar och kolla på folk. Då somnar jag på bardisken! Men vi har rätt sköna konversationer efter ett par drinkar dock haha. The best ones.

Ser ut som en pålitlig bank detta... haha

 
Gjorde misstaget att bränna sönder oss totalt första dagen... 8-) Smart move. Tänkte "ja det är ju lite mulet, vi ska bara sola lite" jomentjena. Var helt sönderbränd och fick undvika solen i fyra dagar efter det. Första kvällen frös jag som ett as och mådde illa. Sen var man lite mindre sugen på att sola efter det. Flagnade som tusan så såg ut som att jag hade en hudsjukdom. Och sista dagarna när man verkligen var solsugen igen vart det mulet/regnigt. Men lite färg fick man i alla fall, kom inte hem lika blek som innan.

Kollade just igenom bilderna. Blir nästan spyfärdig när jag kollar på maten haha.. så typiskt mig att äta massa carbs och friterat. Mår illa. Dessutom mår jag alltid illa efter långflygningar? Vet inte varför. Kanske har med jetlagen att göra.

 
På tal om flyg så verkar min flygrädsla ha blivit ännu lite bättre (peppar peppar!). Nu var det visserligen två i stort sett perfekta flyg med typ noll turbulens men ändå. Förut blev jag rädd t.o.m bara när planet lyfte men nu kände jag inget alls. Drack knappt någonting heller. Imponerad att den rädslan går åt rätt håll trots att jag inte utsätter mig för att flyga så himla ofta.

Många drinkar blev det! Framförallt Mojito blev resans drink. Under happy hour kunde man få drinkar för typ 20kr/st, billigare än väntat. Nu är jag lite trött på alkohol. Vill bara ha cola! Åh så gott med "riktig" Cola. Tycker typ alltid den smakar annorlunda utomlands? Och aldrig lika god som hemma? Trodde det borde vara en sån sak som smakar likadant överallt men icke. Dessvärre hade de inte lime eller lemon-smak heller. :(

 
Spenderade inte lika mycket pengar som jag trott, blev billigare i fickpengar än i Mexico förra året för där festade vi mycket mer, framförallt på dyyra nattklubbar. Nu blev det inget sånt. Bara billiga drinkar. ;P

Nu ser jag fram emot våren i Sverige och att få shoppa vårkläder! Det är det roligaste av alla säsongers kläder tycker jag. Behöver mest ett par nya vårskor. Vill ha sneakers men det jobbiga är att man blir så kort utan klack... det finns ibland sneakers med lite klack men utbudet är dåligt och inte lätt att hitta snygga heller.

Än en gång valde vi rätt tid att resa iväg, när vi åkte var det minusgrader hemma och nu har temperaturen kommit upp i hela 17 grader! <3