We don't need no statements

Igår testade jag min högtalare och den fungerade bra så det kan nu checkas av från to-do-inför-resan-listan. Hittade en sladd som jag inte vet var den är ifrån som man kan ladda den med, vilket är bra för den andra var trasig.

Netflix offline gick inte så bra först... fattade verkligen inte hur man gjorde i paddan. Det visade sig i alla fall till slut att jag INTE var dum i huvudet, utan att min padda helt enkelt är för gammal. Det operativsystemet den hade var för gammalt för att kunna ha den senaste versionen av Netflix.

Resultatet blev att jag fick köpa en ny padda. Först kändes det sådär, inte en utgift man vill ha precis innan en resa. Men jag hittade en till ett bra pris (1590 kr) med 10 timmars batteritid. Och 10 tum istället för 7 som min gamla. Och den gamla fick jag 2013 så det var väl dags för en ny. Även om jag inte använder den så mycket, är väl mest på resor.

Me with my new toy :)

Nu skiter jag i att ta med datorn, man kan ändå inte köra offline-mode på Netflix i den utan bara i appen. Märkligt tycker jag. Hade egentligen velat ta med den för att fixa lite grejer på nätet men denhär paddan är ju mycket större så jag kan nog göra det i den.

Tyvärr är utbudet på Netflix redan ganska begränsat och desto mer när det gäller nedladdningsbart material. Har i alla fall kollat på Under the Dome och bestämt att den verkar tillräckligt bra för att ladda ner. Den har tre säsonger så det håller ju ett tag. Ska hitta i alla fall någon mer serie + har fixat några filmer också.

Nu är det bara växla pengar och köpa adapters kvar. Tror jag gör det på onsdag.

Har kollat upp vädret och det ser ut att vara ca 30 grader dagtid och 20 på natten. Såååå skönt. Är så sjukt trött på vintern nu. Och när vi kommer hem får det fan börja bli vår.

Igår var jag hos Anna o Tobbe. Först kollade vi på Scary Movie och några avsnitt av Mom. Sen var det Mello. Det blir verkligen sämre för varje år. Är knappt några "bra" bidrag alls längre. Katastrof att Loreen inte gick vidare. Låten var annorlunda visst men överlägset den bästa av alla i år. Den är för bra för skit-mello, helt enkelt. Nu tänker jag inte titta på finalen, känns inte som nån mening. Vad vi än skickar till ESC kommer det vara skit.

Älsklingen! Stackarn var lite nere igår pga av "that time of the month" hehe. Så gullig <3

Går egentligen inte att titta på skiten utan alkohol haha. Glömde köpa igår. ;P Sov över där, sen smög jag ut i morse vid 8:30 typ, ville inte väcka Anna.

Idag har jag verkligen ingenting att göra. Känns som att det är ovanligt these days. Behöver inte direkt städa och tvätta ska jag göra i veckan. Hade varit perfekt att passa på att laga mat men magen har krånglat så sjukt mycket på sistone så det mesta jag är sugen på kan jag inte äta utan att få ont i magen. Så i veckan blir det knäckemackor, omelett, ägg i alla former (har ett storpack ägg som jag borde äta så mycket som möjligt av innan jag reser i två veckor) och sallad. Måste ta en nudelpaus tills magen mår bättre. :/

Får väl köra Homeland-maraton, dricka kaffe, leta ny musik och fundera över livet. :p