Stars don't disappear, they keep blazing

Har haft en riktigt bra dag. :)

Veckan har väl inte varit jätte-händelserik ännu. Mån-tis var första gången jag inte blev bokad på jobb två dagar i rad. Ja, det finns faktiskt något som är för mycket av "det goda", haha. Tror dock inte det kommer hända så ofta, framför allt inte nu när sjuksäsongen snart kommer igång på riktigt.

Sista dagarna innan lön och tråkigt väder så jag var bara hemma typ. Blir så sjukt slö av att vara hemma i två dagar, särskilt eftersom jag inte gjorde något särskilt i helgen heller. Det sega är att man ska vara tillgänglig fram till klockan 14, vilket gör att man inte kan styra upp värsta planerna eller gå och träna t ex. Oftast blir det inget om de inte har ringt före 8, men man vet aldrig.

Gjorde en bitmoji av Tommy i helgen haha, han tyckte inte den var lik men det tyckte jag! Supergullig haha
 
I måndags var jag i alla fall på gymmet en liten sväng på eftermiddagen. Tänkte att lite lätt motion skulle hjälpa mot huvudvärken. Det gjorde det inte. Den var värre än någonsin den kvällen. Fick ta två st 500 mg Alvedon och en Ipren för att kunna somna. Men det kanske gjorde nytta på lång sikt, för igår och idag har det varit mycket bättre.

Har känt av tryck i huvudet men det har knappt gjort ont alls. Hoppas det håller i sig... Ska i alla fall försöka tänka lite mer på ergonomi igen, det försvann lite när jag började på nya jobbet. Och att stå upp lite oftare på jobbet, det gjorde jag ett tag idag och det kändes bra.

En annan sak, som är en fördel med nya jobbet, är att det har gjort att jag blir renligare hemma. Eftersom en del av mina arbetsuppgifter består i att hålla rent/plocka undan/plocka fram saker i kök så har det gjort att jag även blir likadan hemma. Städar undan saker direkt, förut sket jag i det.

 
Plus att när jag nu jobbar mindre och även har ett betydligt mindre stressigt jobb så orkar jag även städa mer. Har också lagat middag två dagar i rad, det händer inte ofta. ;P De dagarna jag bara var hemma då, så kanske inte jätteimponerande haha.

Efter två dagar släpandes hemma var det faktiskt väldigt välkommet att jobba idag. Trots att det var riktigt ruggigt väder, regnigt och blåsigt som fan. Min väska blåste nästan iväg. Jobbade dessutom bara 10:30-14:30, lyx.

Hade tänkt gå upp typ 07:30 så att jag skulle ha gott om tid att äta frukost och chilla hemma. Men det blev fan aldrig ljust idag så var skittrögt att gå upp. Slutade med att jag låg och drog mig till 08:45 så hann bara göra mig i ordning och sen åka.

The donuts. Bl a två med Nutella (bästa) och en med double caramel *drool*

Jag och Tommy blev klara på jobbet cirka samtidigt så när jag kom hem drog vi till Mall of Scandinavia. Det är ju ändå payday! ;D Är ju inte superrik direkt, men har i alla fall lite pengar att röra mig med. Var tre månader sen sist jag fick en ordentlig lön.

Blev ingen storshopping men jag fick med mig lite från H&M. En tröja, ett par svarta assköna jeggings som känns som silke mot benen och kajalpenna. Och så köpte vi Nespresso-kapslar för 680 kr... lyxkaffe är dyrt! Ett doftljus och ett paket värmeljus.

Tommy blev plötsligt jättehungrig och då skulle han impulsköpa ett sexpack donuts på Dunkin Donuts. Slutade såklart med att jag åt fler än han som vanligt. Men det var inte det godaste jag ätit, det är för sött med donuts.

Kall Cola och The Mindy Project

Idag har jag även köpt biljetter till mig och Anna för att gå på Hundmässan i december! Gud vad kul det ska bli. Mysa med en massa sötnosar. <3 Har velat gå på den förr men så har höstdepp kommit i vägen så det har inte blivit av, men nu så! Längtar. :D

Har avslutat denna härliga dag (gud vad jag är positiv nuförtiden!) med dagens nya serieavsnitt och kall Cola. Nu kollar jag på Big Momma's House 2, är inte så trött än. Har sovit så himla mycket denna vecka. Men imorgon ska jag upp supertidigt, typ 06:15. Snart helg dock. ;) Mvh Positiva Pia
#1 - - Anna:

Längtar till hundmässan!!! 😁😁