Reunion

Så sista delen av semestern är hektisk. ;)

I onsdags mötte jag Åsa när hon slutade jobbet. Alltid så kul att hänga på gamla jobbet och säga hej till folk. :)) Vi gick till Fridays och käkade och drack drinkar. Tre getingar attackerade men Åsa lyckades döda två. The wasp-killer kallar jag henne nu. ;P Eftersom drinkarna typ bara är socker där så drog vi vidare till Galway's.

Sen gick jag för att möta upp min syster som jag inte träffat på sisådär 25 år. Reunion. Hon är här och hälsar på i Sverige för första gången. :) Så hon kom med flygbussen från Skavsta, jag mötte henne på Cityterminalen. Vi skulle äta på Knut (som Jenny o Gabbi rekommenderat) så att hon skulle få lite svensk mat men det var för sent, köket hade stängt. Så vi gick till ett steak house istället, åt och tog varsin Mojito. Var redan rätt sent så efter det följde jag henne till hennes hostel i Äppelviken innan jag åkte hem.
 
 
Igår körde vi sightseeing i stan. Började vid Hötorget och promenerade sju tunnelbanestationer, till Globen. Började med Gamla Stan vilket alltid är mysigt. Anna köpte presenter till familjen därhemma och vi fikade o tog varsin glass. Sen promenerade vi vidare genom Söder och till Globen. Väl där tog vi tunnelbanan till Östermalm och gick runt där lite innan vi åkte till Vällingby och mötte Tommy. Käkade på Gnarly och spelade biljard. Tjejerna mot killen. Det blev 3-1 till oss. Äntligen fick jag vinna över honom fast det kanske inte var helt rättvist. ;)
 
Idag tog vi båt ut till Fjäderholmarna, det är supermysigt därute. Och nice att åka båt. Var perfekt väder också. Vi promenerade runt den lilla ön, spelade lite fotbollsspel och avslutade med en lunch. Då fick hon äntligen sin svenska mat, så svenskt det kan bli med köttbullar och potatismos. ;P Och vi delade på en kanna sangria.
 
 
Åkte sen tillbaka och gick runt i stan lite, men inte så länge dock för det var så sjukt mycket folk i stan. Blir ju helt slut. Åkte till Vällingby och käkade på O'Learys. Var hemma vid sju. Är helt slut nu, vill bara sova haha. Vilket jag nog gör snart. ;)
#1 - - Anna:

Mysigt 😊