Hesselby slott

Igår var jag på konferens på Hesselby Slott, med mitt lilla team på jobbet (11 personer inkl. Göteborg och Malmö). Alltså inte hela Norden på 800 personer som i Riga i september. ;P
 
Var så skönt, eftersom jag bor så nära och hade gångavstånd så fick jag sova en och en halv timme längre än en vanlig vardag. Gick upp 8:10.
 
Det var en trevlig konferens. Jätteskönt med en mjukstart på veckan. Har varit lite småless på sistone, vill verkligen ha jullov nu haha. Så det var perfekt. Vi började med ett kort möte, var lite försenade eftersom vi gått lite fel. My bad haha, jag ledde oss lite fel.
 
Mistel-selfie
 
 
Sen kaffe och macka. Därefter hade vi quality risk management föreläsning i två timmar. Det var inte jättekul. Jag tycker QRM är väldigt tråkigt faktiskt. Det är mer de andra kontoren som jobbar med det, medan vi är mer inriktade på fakturering vilket de inte är. Så höll på att somna lite där.
 
Lunch next, och sen hade vi lite mer föreläsning/team building övningar. Var bra för att man var mer delaktig, hade vi bara fått sitta och lyssna hela eftermiddagen så hade jag somnat.
 
Avslutade vid fem, då checkade vi in och fick våra rum. Fräschade till oss lite snabbt, sen var det fördrink och därefter trerättersmiddag. Jag insåg verkligen hur äckligt jag tycker vin är. Blev först två glas bubbel, vilket är nice. Men vin alltså, usch fy och blä. Dricker det verkligen bara när det inte finns något bättre. Blir så sur i magen och det smakar urk. No more.
 
 
Riktigt trevlig dag i alla fall, jag och minstingen (den nyaste och yngsta kollegan som bara är 19) gick och la oss först haha. Vid 21.30 tror jag vi gick till våra rum, de andra trodde vi skojade när vi sa att vi skulle lägga oss.
 
Idag åt vi god frukost, var tyvärr alldeles för tidigt för mig att äta vid 7:30 dock. Fick knappt i mig något, jag brukar ju äta först vid 12 på dagarna. Men skönt med en lugn morgon. Dock bara 20 minuters senare uppgång än vanligt.
 
Super weird dessert - pepparkaksglass och konstiga grejer. Ingen jättehit
 
Frukost är alltid bäst :))
 
Var tillbaka på kontoret vid 9. 51 mail i inkorgen, kändes lite kaosigt. Tog nästan hela dagen att beta av allting but I did it. Dock blir det fullt upp imorgon, i alla fall på förmiddagen. Men det är bra att ha mycket att göra ändå, så att tiden går fort.
 
Känner redan att denna vecka kommer flyga förbi, det är redan onsdag imorgon. Om man ändå började varje vecka med konferens. ;) Sen är det bara två veckor kvar till jul. Har sett semesterplaneringen för ett av teamen jag supportar, och nästan alla ska vara borta i mellandagarna. Vi var just fundersamma på om vi skulle räcka med tre på kontoret då, jag tror nog att det kommer vara räättså lugnt. Peppar peppar.
#1 - - Anna:

Skönt med konferens o övernattning mitt i veckan 😄